Mezi Lipnem nad Vltavou a Černou v Pošumaví bychom v budoucnu mohli cestovat vlakem
Rozvoji dopravy na břehu Lipna by měla pomoci nová železnice. Má spojit Lipno nad Vltavou s Černou v Pošumaví a navázat tak na už existující tratě. Přímo v Lipně bude ovšem potřeba vybudovat tunel, který přivede vlaky zpod přehrady na břeh jezera. Studie, kudy by měla trať pro vlaky typu tram-train vést, je už hotová.
Samotná stavba by se mohla uskutečnit v letech 2013 až 2016. K odhadovaným nákladům poradce jihočeského hejtmana pro dopravu Ivan Študlar dodal: "3,8 miliardy korun je celkem na 29 kilometrovou trasu Lipno nad Vltavou - Černá v Pošumaví, i s tunely. Pro porovnání úsek čtvrtého železničního koridoru Doubí u Tábora - Tábor stojí něco přes 3 miliardy korun."
Počítá se přitom s financemi ze Státního fondu dopravní infrastruktury, veřejných rozpočtů, evropských zdrojů a případně i se soukromým kapitálem.
Michal Babič z IKP Consulting doplnil, že na trase mezi Frymburkem a Černou v Pošumaví studie zatím počítá s několika variantami vedení tratě: "Především je to přemostění zátoky u Vřesné za Frymburkem, kde je potřeba zbudovat poměrně dlouhý a nákladný mostní objekt. Existuje i alternativa, kterou ji obchází přes Vřesnou. Alternativní vedení máme i mezi Hrdoňovem a Kovářovem, kde je třeba se vyhnou určité cenné ploše CHKO. Máme i alternativní vedení v Dolní Vltavici a poslední alternativa je v oblasti hotelu Jestřábí, kde průchod základní trasy vyvolává několik zásahů do zástavby."
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Motoristé čelí za své tvrzení o Divadle na Jezerce předžalobní výzvě. ‚Říkáme pravdu,‘ tvrdí Macinka
-
Rusko přesouvá jednotky způsobem, jenž naznačuje nové útoky, řekl Zelenskyj
-
‚Prevence spočívá v častém mytí rukou,‘ říká ke zvýšenému počtu žloutenky expert Fošuma
-
Závazek Ukrajiny nevstoupit do NATO je klíčový. Dohoda musí být bez Ukrajiny a Evropy, řekl Suslov