Město Volary a Soumarský most na Šumavě nově spojuje cyklostezka

7. listopad 2018
Nová cyklostezka mezi Soumarským mostem a městem Volary na Šumavě

Přibližně šest kilometrů dlouhá cyklostezka nově spojuje Volary a Soumarský most na Prachaticku. Hlavní úsek trasy od železničního přejezdu pod Lískovým vrchem k Soumarskému mostu už je v provozu.

Další část bude hotová nejpozději na jaře příštího roku. Dosud museli cyklisté využívat silnici první třídy, po které denně jezdí stovky kamionů.

„Úplně nová trasa je od Soumarského mostu k železničnímu přejezdu pod Lískovým vrchem. Dál legalizujeme víceméně současnou trasu, kterou už cyklisté využívají, od železničního přejezdu do části Stögerova Huť a pak po nové místní komunikaci do centra Volar,“ popisuje místostarosta Volar Ladislav Touš.

Kdy bude vše kompletně hotovo, záleží podle něj na počasí. „Firma si zažádala o posun termínu do konce roku 2018. V případě, že bude přát počasí, věřím tomu, že termín splní. V případě, že přát nebude, bude si muset zažádat o nový termín, a to bude na jaře 2019,“ doplňuje.

Cyklostezka by měla mít využití i v zimě. „Z Volar vede bílá stopa, což je projekt pro lyžaře na celé Šumavě. Počítáme s tím, že v případě dobrých podmínek povede po této cyklotrase na Soumarský most,“ vysvětluje Ladislav Touš.

Z Nové Pece do Stožce denně jezdí stovky cyklistů. Je tu ale jen jeden servis a půjčovna

Cyklostezce, která vede z Nové Pece na Šumavě, jsme se věnovali v rámci dalšího rozhlasového cyklopátku. Na místo vyrazil i přenosový vůz

Díky příznivému terénu patří cyklostezka z Nové Pece do Stožce mezi nejoblíbenější na Šumavě. V hlavní části sezóny po ní projedou stovky lidí denně. Sportovních půjčoven je ale v blízkém okolí nedostatek, otevřená je jenom jediná.

Ve veřejné zakázce na cyklostezku byla vysoutěžena částka 15,5 milionů korun. „Zatím to město Volary plně hradí ze svého rozpočtu. Nejnákladnější je úplně nová trasa od mostu k přejezdu, která stála zhruba devět milionů,“ dodává Jan Zámečník, který je pověřen vedením majetkového a investičního odboru města Volary.

Povrch stezky je zpevněný, ale ne asfaltový. „Byl to požadavek Chráněné krajinné oblasti Šumava, potažmo národního parku, že nesmíme používat asfaltový povrch, ale písčitý,“ říká Jan Zámečník.

Od Soumarského mostu mohou jet cyklisté po silnici směrem k vesnici Dobrá a za ní už se napojí na takzvanou Vltavskou magistrálu, která je dovede až k Lipenské přehradě.

Spustit audio

Související