Majitelé domů se chtějí dál soudit s městem kvůli MHD v centru Budějovic
O zákaz vjezdu midibusů do historického centra Českých Budějovic usilují někteří majitelé domů. Vozy začaly jezdit Krajinskou ulicí jezdit letos v lednu v souvislosti se zavedením parkovacích zón a vybudováním odstavného parkoviště Jírovcova.
Soud už jedno předběžné povolení zrušil, město má ale trvalé povolení.
„Chceme docílit toho, co tady bylo, to znamená, že bude zákaz vjezdu veřejné dopravy do historického centra,“ říká Karel Pražák ze Sdružení majitelů domů. „Proti otřesům nic neuděláte, časem ty baráky začnou praskat, protože to není monolit,“ dodává.
Krajský soud už dočasné opatření, které vjezd midibusů do Krajinské ulice umožňuje, zrušil. Město má ale platné trvalé povolení. I proti tomu chce sdružení majitelů podat žalobu.
Město proti rozhodnutí soudu podalo kasační stížnost a bude se bránit i dál. „Jsme stoprocentně přesvědčeni, že tato trasa je v souladu s územním plánem. Územní plán sice hovoří o jednosměrnosti, ale týká se to velkých trolejbusů, ne minibusů,“ uvádí náměstek primátora František Konečný.
Zklidnění dopravy, ale také horší průjezdnost přinesly parkovací zóny

Obyvatelé části Pražského předměstí v Českých Budějovicích si zvykají na nový způsob parkování. Někteří si pochvalují zklidnění dopravy, jiní si stěžují na hlasité zpomalovací bloky.
„Nechceme, aby nám sem zajížděly další osobní automobily, a chceme, aby lidé využívali alternativní dopravu, to znamená městskou hromadnou dopravu, cyklistickou dopravu a pěší,“ dodává náměstek primátora.
Do Krajinské ulice mohou zajíždět místní obyvatelé a ráno a večer také dopravní obsluha. „Nám ty autobusy nevadí,“ komentuje prodavačka jedné z prodejen v Krajinské ulici Petra Kučerová Rakušanová.
Linku využívá 1500 lidí denně, říká náměstek
Počet zákazníků se od zavedení nové linky výrazně nezměnil. „Ne, to určitě ne. Já si myslím, že na to to nemá vliv. Tady je spíš problém s tím, že tu není parkování, takže lidé nadávají, že si sem nemohou zajet,“ doplňuje prodavačka.
Linku 24 využívá podle Františka Konečného průměrně 1500 lidí denně. Pravidelně jí jezdí například Monika Hajšmanová z Pražského předměstí. „Každý den, protože on mi zastaví u práce a pak mě zase vezme až k domu. Pro mě je to velice výhodné a jsem velice ráda, že tenhle spoj vymysleli,“ popisuje.
Na lince zatím jezdí provizorní minibusy. Objednané vozy má Dopravní podnik dostat do konce roku. Kupuje je za 140 milionů korun s využitím evropské dotace
Mohlo by vás zajímat
Nejposlouchanější
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
ONLINE: Estonsko aktivovalo článek čtyři NATO. Tři ruské stíhačky totiž narušily jeho vzdušný prostor
-
Masaryk chápal německou kulturu. Proto varoval, že jim nesmíme dát víc, než si zaslouží, říká historička
-
Nevěřím, že ryby otrávil kyanid. Není to fyzikálně ani chemicky možné, tvrdí profesor Hruška o kauze Bečva
-
Funus, hlupák Hlinka a nevzdělaní lidé. Co ukrývala tajemná obálka se vzkazem prezidenta Masaryka?