Jihočeské virtuální tržiště se osvědčilo. Regionální potraviny nakupují školní jídelny i domovy seniorů
Jihočeské virtuální tržiště, které před rokem a půl spustil kraj, se osvědčilo. V současnosti přes platformu nabízí své výrobky téměř stovka regionálních producentů potravin. Zákazníky jsou školní jídelny a nově také domovy seniorů. Ve virtuálním obchodě nakoupí denně lokální potraviny v průměru za osmdesát tisíc korun.
„Zítra vaříme vepřové maso v mrkvi, takže si najdu položku vepřová plec. Zadáme množství a objednáme. Je to velice rychlé, pohodlné a přehledné. Máme jistotu, že nakupujeme nepředražené a kvalitní zboží z Jihočeského kraje,“ ukazuje vedoucí školní jídelny střední obchodní školy v Českých Budějovicích Jaroslav Šabatka.
Tato jídelna nakupuje měsíčně na jihočeském virtuálním tržišti potraviny za více než sto tisíc korun. Hlavně maso, mléčné výrobky, ryby a zeleninu. Vždycky tomu tak ale nebylo. „Na začátku byla určitě lehká nedůvěra. Měli jsme vybraných pouze pár dodavatelů a všechno jsme si ještě druhotně ověřovali. Nicméně postupem času se vychytaly veškeré chybičky a rozhodli jsme se vyzkoušet i zboží, které jsme dřív neznali,“ říká Jaroslav Šabatka.
Mezi prvními dodavateli na tržišti byl majitel pěstitelské pálenice a moštárny ve Lhenicích Karel Gregora. V současné době dodává ovocné šťávy a přesnídávky do pětačtyřiceti školních jídelen a jednoho domova seniorů. Také on si platformu pochvaluje. „Nemusíme každý týden obvolávat školní jídelny a složitě jim vysvětlovat, co nabízíme. Ušetří nám to práci a získali jsme určitě víc zákazníků,“ komentuje.
Čtěte také
V současnosti je na tržišti zaregistrováno přes 120 školních jídelen, což je jen pětina z celkového počtu na jihu Čech. Petra Martínková z Krajského úřadu Jihočeského kraje, která má tento virtuální obchod na starosti, to ale i přesto považuje za úspěch.
„Na tržišti určitě nenakupují malé školní jídelny. Jídelna, která má 25 strávníků, má malé objemy a vedoucí si potraviny nakoupí většinou sami. Potom se jedná o školy v okrajových částech kraje jako Dačice, Mladá Vožice. Dodavatelé zadávají dojezdovou vzdálenost, takže školy v okrajových částech prostě žádného dodavatele vidět nemusí,“ vysvětluje Petra Martínková.
Na jihočeském virtuálním tržišti se během roku a půl prodaly regionální potraviny za více než třináct milionů korun. Letos by se tržby měly ještě zvýšit. V únoru se totiž nově zaregistrovalo dvanáct domovů pro seniory.
Mohlo by vás zajímat
Nejnovější zprávy
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Hokejisté Brna vyhráli rozhodující finále s Pardubicemi 3:0. Kometa ovládla extraligu po sedmi letech
-
‚Slyšel jsem pět až šest výstřelů.‘ Palba ve švédské Uppsale si vyžádala zřejmě tři oběti, píší média
-
Navrácené tělo ukrajinské novinářky nese známky mučení. Chyběly mu oči, mozek a část hrtanu
-
Cimický uspěl s odvoláním, případ se vrací k obvodnímu soudu. Verdikt je podle senátu zmatečný