Dálnice mezi Táborem a Veselím je v provozu čtyři roky, ale nemá kolaudaci

9. listopad 2017

V České republice jsou desítky kilometrů dálnic, kterým schází kolaudace. Potřebné razítko nemá ani 25 kilometrů dlouhý úsek D3 mezi Táborem a Veselím nad Lužnicí. A to přesto, že už je čtyři a půl roku v provozu. Komplikuje to plány na rozvoj města Planá nad Lužnicí.

Kolaudaci dálnice mezi Veselím nad Lužnicí a Táborem brání nevyhovující hlukové limity. „Hluk byl překročen u jedné nemovitosti v obci Zvěrotice a jedné nemovitosti přímo v Soběslavi,“ upřesňuje mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Jan Rýdl.

Problém podle něj mají vyřešit nové protihlukové stěny. Teď záleží na tom, jak dopadnou měření hluku. Pokud hodnoty vyjdou, kolaudace začne v prosinci.

Na výsledek netrpělivě čekají v Plané nad Lužnicí, kde kvůli nezkolaudované dálnici nemohou už několik let zahájit rekonstrukci náměstí. „Když se na konci června 2013 dálnice otevírala k užívání, nikdo asi nepředpokládal, že za čtyři roky nebude zkolaudováno. Na můj vkus je to skutečně dost dlouho,“ říká starosta Jiří Šimánek.

Projekt rekonstrukce náměstí v Plané nad Lužnicí počítá se zúžením stávající silnice. K tomu je ale třeba převést tuto komunikaci z kategorie první třídy na třídu druhou, a to není bez zkolaudované dálnice možné.

Podle mluvčího Jana Rýdla ale nejsou nezkolaudované úseky dálnic v naší zemi ničím výjimečným. „Kromě letos otevřených dvou úseků D3 v jižních Čechách také třeba dojezd D11 do Hradce Králové, D8 přes České středohoří nebo D4 u Příbrami a některé z modernizovaných úseků na D1. Tam letos v zimě už pojedeme po celkem 65 kilometrech úplně nové dálnice,“ vyjmenoval.

Ředitelství silnic a dálnic vysvětluje poměrně velké množství úseků dálnice bez kolaudace snahou otevřít je řidičům co nejdříve, hned jak umožní bezpečnou a plynulou jízdu.

autor: Jan Kopřiva
Spustit audio