Báječní muži na létajících strojích, Slečna Marplová, Cikánský oheň a další melodie Rona Goodwina
Vlídné tóny ozdobí tentokrát kromě jiných ústřední melodie z také v Čechách dříve populární britské dobrodružné komedie Báječní muži na létajících strojích neboli Neohrožení dobyvatelé vzduchu aneb z Londýna do Paříže za 25 hodin 11 minut.
A ještě jinak řečeno, tento půvabný film režiséra Kena Annakina líčí fiktivní letecký závod v roce 1910 mezi Londýnem a Paříží v dobách, kdy létání s letouny těžšími než vzduch bylo ještě v začátcích.
Zazní také hudba z filmového zpracování detektivních příběhů Miss Marple, tedy Slečny Marplové, literárně vytvořené Agathou Christie. K tomu přibude třeba melodie z filmu Bitva o Británii s Michaelem Cainem z konce šedesátých let.
Všechny tyto slavné skladby, potažmo nahrávky mají společného autora a dirigenta orchestru Ronalda Alfreda Goodwina, rodáka z Plymouthu, města v jihozápadní Anglii.
Kromě zmíněných známých melodií jsme pro vás také vybrali zajímavé ukázky ze dvou alb Rona Goodwina, která vyšla v odlišných časech a která dobře dokumentují vysokou úroveň jeho aranžérské práce i jeho orchestru.
To první natočil Ron Goodwin v roce 1967 v produkci úctyhodného spolupracovníka Beatles Sira George Martina a všechny skladby jsou inspirovány balkánskými rytmy. Vždyť se deska jmenuje Gypsy Fire, tedy Cikánský oheň.
A to druhé album z roku 1976 je složeno z příjemných evergreenů v podání orchestru britského gentlemana Rona Goodwina, od jehož narození letos v únoru uplynulo sto let a který zemřel před dvaadvaceti roky ve věku 77 let, a má přitažlivý název Rhythm and Romance, Rytmus a romantika.
Mohlo by vás zajímat
Nejposlouchanější
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Závěr příběhu staré Karviné, který měl zůstat pod zemí
Karin Lednická, spisovatelka

Šikmý kostel 3
Románová kronika ztraceného města - léta 1945–1961. Karin Lednická předkládá do značné míry převratný, dosavadní paradigma měnící obraz hornického regionu, jehož zahlazenou historii stále překrývá tlustá vrstva mýtů a zakořeněných stereotypů o „černé zemi a rudém kraji“.