Sociální sítě nemusí vždy sloužit jen zábavě. Využít se dají i k výuce

20. září 2015
Podcasty, rozhovory, příběhy Další podcasty, rozhovory a příběhy Ilustrační foto

Facebook, Youtube, Pinteres, Twitter a další sociální sítě slouží svým uživatelům především k zábavě. Jejich prostřednictvím sdílí své soukromí s ostatními lidmi a spojují se napříč světadíly. Martin Dobošiová, čerstvá absolventka Jihočeské univerzity, ale vymyslela způsob, jak sílu sociálních portálů využít při vyučování.

Na liště svého počítače má Martina otevřený Facebook, Youtube, Twitter a další. Většina učitelů končí při práci se sociálními sítěmi na hromadné stránce třídy na Facebooku, kde oznamují studentům úkoly a testy. „Dá se to takhle využít, protože to usnadní organizaci,“ říká Martina Dobošiová.

Důležité je si správně vybrat

„Jde spíš o to, aby si učitel dokázal vybrat z několika sociálních sítí a zadal dětem přímo úkol, aby tam mohl dělat. Například Pinteres, tam si mohou udělat různé nástěnky k jednotlivým předmětům,“ pokračuje Martina s tím, že nástěnka je výborná, každý student si ji může vytvořit podle svých zájmů.

Rozšířených znalostí o sociálních sítích využívá i vychovatel Jiří Pecka. „Mohu dětem ukázat, jak vyhledávat na síti. Například pro dívky sociální síť Pinteres, kde jsou rukodělné činnosti, taneční činnosti,“ jmenuje vychovatel.

Webové stránky střediska mediální výchovy Jihočeské univerzity nabízejí ucelený pohled na sociální sítě a možnosti jejich efektivního využití.

autor: pfr
Spustit audio