Sdružení ochrany spotřebitelů chce nově hájit i zájmy pacientů

15. březen 2009

Spotřebitel je živočišný druh, který potřebuje ochranu. Nevěříte? Sdružení obrany spotřebitelů jen v Českých Budějovicích loni řešilo více než 2800 případů, kdy měli lidé problémy s obchodníky, službami či bankami. Právě 15. březen je Evropským dnem spotřebitelů.

Jedněmi z nejohroženějších lidí, kteří snadno podlehnou nejrůznějším zdánlivě výhodným nabídkám, jsou starší spoluobčané, říká Libuše Oulehlová z českobudějovického Sdružení obrany spotřebitelů: "Oni celou dobu žili v jiném režimu. Tenkrát ve všech obchodech bylo stejné zboží za stejnou cenu. Kdežto dnes jsou i někteří takoví podnikatelé, kteří chtějí hned zbohatnout a nemají žádné skrupule."

Se žádostí o pomoc, kdy se nechali napálit třeba při koupi ojetého auta, elektroniky, textilu či uzavření nevýhodné smlouvy, se ale na sdružení obracejí snad všechny věkové a sociální skupiny lidí.

Jsou lidé, kteří se už někdy někým napálit nechali, jiní zase odolávají

A protože ke svátkům pochopitelně patřím i dárky, nebude dnešek výjimkou, uzavírá Libuše Oulehlová, koordinátorka českobudějovického spotřebitelského informačního centra Sdružení obrany spotřebitelů: "Letos chceme spotřebitelům dát to, že se nově budeme zaobírat i oblastí zdravotnictví, budeme tedy hájit i pacienty. Usneslo se na tom republikové shromáždění."

Poradnu Sdružení obrany spotřebitelů najdete v Českých Budějovicích na Senovážném náměstí číslo 13.

autor: Ivan Mls
Spustit audio