Ruce v dílech DivoTvůrce, únorová výstava výtvarníka Petra Němce

Výtvarník Petr Němec alias DivoTvůrce zahájil v galerii Českého rozhlasu České Budějovice svou výstavu s názvem Ruce
Výtvarník Petr Němec alias DivoTvůrce zahájil v galerii Českého rozhlasu České Budějovice svou výstavu s názvem Ruce

Galerie Českého rozhlasu České Budějovice představuje v únoru díla výtvarníka Petra Němce neboli DivoTvůrce. Tématem výstavy je ztvárnění různých fenoménů dnešní doby, přičemž hlavním subjektem a zároveň nástrojem pro zachycení tohoto sdělení se staly ruce.

Petr Němec a.k.a. DivoTvůrce pochází z Českých Budějovic, ovšem momentálně tvoří v Praze. Orientuje se především na figurativní malbu. Ve své tvorbě zkoumá nadčasová témata týkající se lidské existence, ale i současné dění, trendy a jejich vlivy na lidskou společnost i člověka jako jednotlivce.

Jeho díla často skrývají jemný nádech sarkasmu, který je nedílnou součástí umělcova přístupu nejen k tématům v jeho tvorbě ale i k vlastnímu životu.

Ruce nás v dílech DivoTvůrce, stejně tak jako v běžném životě, propojují se světem. Jejich význam zde ale nabývá větších rozměrů a posouvá je z romantického nástroje doteku do chladnější polohy. Do polohy, kdy hladově scrollují feedem na sociálních sítích a stávají se nástrojem pro zotročení našich myslí, nenasytně se natahujících k proudu konzumu.

V některých z vystavovaných děl se ruce objevují připojené k tělu, a tím ještě stále pod kontrolou nositele. Jindy jsou ale už samostatnými objekty, automaticky plnící úkony na základě naučeného programu. Jsou tedy symbolem hektické doby, multitaskingu a zároveň nejdůležitější věcí, která nás pojí s okolním světem.

Jindra Čapek dokončil ilustrace k novodobé foglarovce Davida Jana Žáka a začíná pracovat na Pinocchiovi

Ilustrátor Jindřich Čapek

Jindra Čapek svými kresbami doplnil více než 70 knižních titulů, od pohádek po literaturu faktu. Převážná většina jich vyšla v německých a švýcarských vydavatelstvích, protože ilustrátor vyrůstal ve Švýcarsku.

Okrajově do děl proniká také subtilní kritika posedlosti vlastní tváří, která se ve formě selfies a selfie filtrů nenápadně dostala do našich životů a rychle se stala standardem dnešní doby. Jako parodie tohoto fenoménu jsou obrazech zobrazovány masky a deformace tváří. Autor však tímto nechce téma soudit, chce přimět diváka k větší míře sebeuvědomění.

Hlavní myšlenkou celého díla je totiž donutit člověka zastavit se a zamyslet se nad věcmi, které jsou běžnou součástí našich životů a přimět ho znovu je přehodnotit. Opravdu všechny ty věci děláme, protože nám dávají smysl? Děláme je rádi? Nenecháváme se jen strhnout většinovou společností a ovládat se jako slepé ovce?

Výstavu můžete zhlédnout v rozhlasové galerii v ulici U Tří lvů do 1. března.

Spustit audio

Související