Přetížení, vysoká rychlost a málo přestávek. To jsou nejčastější přestupky řidičů kamionů

28. květen 2017

Čeští a rakouští policisté spojili síly a v Dolním Dvořišti na mezinárodní silnici E55 se zaměřili na řidiče kamionů. Na jihočeské části této evropské dopravní tepny projede denně kolem dvaceti tisíc nákladních aut. A zdaleka ne všechna jsou v pořádku.

„Začínáme tím, že stáhneme vozidlo z mezinárodní silnice E55. Pak následuje kontrola na technických válcích, to znamená na mobilní stanici technické kontroly, kterou poskytla rakouská strana,“ popisuje vedoucí akce Miroslav Puffer.

Na mobilní stanici musel najet například kamion naložený dřevem, který mířil do Rakouska. „Kolegové z Lince tady mohou kontrolovat technický stav brzd, zatížení jednotlivých náprav a mají s sebou i zařízení na kontrolu emisí,“ vysvětluje Wilhelm Innreiter, rakouský soudní znalec v oboru STK.

Upozorňuje také na to, že touto kontrolou projdou kamiony speciálně vybrané policejními hlídkami a hlídky většinou vybírají taková auta, která už na pohled nevypadají v úplně dobré kondici.

„V dnešní době, kdy jsou vozidla čím dál tím modernější, tak kontrolujeme opravdu pneumatiky, nápravy i tlumiče. Řidiči překračují povolenou mez celého tahače a celého nákladu, a tím dochází k opotřebení nejenom komunikace, ale především vozidla,“ dodává policejní mluvčí Milan Bajcura.

Mezi nejčastější přestupky mezi řidiči dálkových kamionů patří přetížení nákladu, vysoká rychlost a nedodržování bezpečnostních přestávek.

autor: Martin Pokorný
Spustit audio