Magdalena Švecová jako první žena v historii přivedla na scénu Národního divadla Prodanou nevěstu
Magdalena Švecová patří k předním osobnostem operní režie současnosti. Jako první žena v historii režírovala na scéně Národního divadla v Praze Smetanovu Prodanou nevěstu, na naší první scéně uvedla třeba ještě Mozarta nebo Rossiniho.
Spolupracuje s Národním divadlem v Brně, plzeňským divadlem J. K Tyla, je pravidelným hostem festivalu Smetanova Litomyšl.
Rozhovor s operní režisérkou Magdalenou Švecovou si poslechněte v kulturním magazínu Kavárna.
Související
-
Jihočeské divadlo bude v létě hrát před otáčivým hledištěm, ale i na vesnické návsi a v kasárnách
Jihočeské divadlo se v létě rozjede za svými diváky po celém kraji. Bude hrát nejen před otáčivým hledištěm v Českém Krumlově, ale třeba také na návsi v Holašovicích.
-
Velký sbor, sólisté a velký orchestr. Opera Jihočeského divadla představila dvě rozsáhlé kantáty
Carmina Burana Carla Orffa a Kytice Bohuslava Martinů. Dvě velké kantáty, obě z roku 1937, představila opera Jihočeského divadla na dvou koncertech v Českých Budějovicích.
-
Střevíček v Popelce už mě unavuje, říká choreograf Petr Zuska. Na jihočeské scéně se bez něj obejde
Petr Zuska vedl 15 let balet Národního divadla, zároveň se věnoval choreografii a režii tanečního divadla. Teď potřetí hostuje v Jihočeském divadle v Českých Budějovicích.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Když vás chytne klasika, nikdy vás už nepustí. I kdybyste se před ní plazili.
Petr Král, hudební dramaturg a moderátor Českého rozhlasu


Nebojte se klasiky!
Bum, řach, prásk, křup, vrz, chrum, švuňk, cink. Už chápete? Bicí! Který nástroj vypadá jako obří hrnec ze školní jídelny potažený látkou? Ano, tympán! A který připomíná kuchyňské police? A který zní jako struhadlo? A který jako cinkání skleničkami? A který zní jako vítr?