Lépe by se mělo chodit lidem po ulici 1. máje ve Vimperku. Chodníky jsou teď širší, silnice opravená
Širší chodníky, nový povrch silnice, inženýrské sítě i stromy. Další část ulice 1. máje ve Vimperku se proměnila, rekonstrukce se částečně dotkla i Pivovarské ulice. Dohromady s předchozí etapou už oprava této páteřní komunikace město vyšla na skoro 100 milionů korun.
„No, nevím, myslím si, že tu silnici nějak zúžili. Nevím, jestli není zbytečné ty chodníky rozšiřovat, mohly by být poloviční,“ uvažuje obyvatelka Vimperka Anna Pernekrová před velmi úzkým průjezdem, kterému místní říkají Suez. „Je to zajímavé, taková úzká ulička, ale žiji tady od mládí a nepamatuji si, že by se tady stala nějaká nehoda. Všichni tady jezdí opatrně,“ dodává.
Obyvatel Karel Reichart k úpravám ulic výhrady nemá. „Lidé sice nadávají, ale když jsou veřejné diskuse, tak na ně nechodí. Já nemám připomínky, je to tak, jak to je. Parkovací místa zůstala, tak uvidíme, akorát nezávidím ženám na podpatcích, protože na těch kostkách jim asi nebude dobře,“ říká.
Podle mluvčího města Vimperk Milana Brabce se podmínky pro pohyb po ulicích 1. máje a Pivovarská velmi zlepšily. „Místy tu byly neskutečně úzké chodníky, Vimperk je kopcovitý, některé ulice jsou velmi úzké a prostoru pro pěší se opravdu nedostávalo. Někde se podle mě nedalo ani projet s kočárkem. Proto jsme přeorganizovali parkovací místa a mírně upravili šíři vozovky,“ popisuje.
Rekonstrukce ulice 1. máje trvala několik let a vyšla na desítky milionů. „Začali jsme v roce 2020 první etapou za 71 milionů. V letošním roce jsme navázali v ulici 1. máje a Pivovarskou ulicí, to stálo 25 milionů. Máme podstatnou část hotovou. Jednalo se o rekonstrukci technické infrastruktury, vodovodů, kanalizace, dělali jsme nové chodníky, nové povrchy, nově jsme používali kámen a také jsme pořizovali nový mobiliář a vysazovali zeleň,“ vyjmenovává starostka Jaroslava Martanová z hnutí STAN.
Rekonstrukce páteřní komunikace ve Vimperku s sebou přinesla například i změnu přednosti na křižovatce u pošty. Řidiči by tam proto měli dávat větší pozor. Důvodem změny je zlepšení plynulosti dopravy a bezpečnosti.
Související
-
Kamiony už nebudou projíždět centrem Vlachova Březí. Začal sloužit východní obchvat města
Vyhnout se centru Vlachova Březí můžou řidiči díky novému východnímu obchvatu. Na jeho vybudování místní čekali mnoho let. Městečko na Prachaticku teď má být bezpečnější.
-
Město Vimperk koupilo zchátralé domy Johanna Steinbrenera v centru. V plánu je velká revitalizace
Věhlasné vimperské tiskárny Johanna Steinbrenera sloužily roky jako ubytovna pro sociálně slabé. Vybydlené budovy, které vlastnil ruský investor, se městu povedlo odkoupit.
-
Život na sídlišti Šumavská ve Strakonicích zkomplikuje rekonstrukce Volyňské ulice. Potrvá dva roky
Ve Strakonicích začala rekonstrukce ulice Volyňská. V prvním roce město vymění kanalizaci, vodovod i osvětlení. V druhém roce Ředitelství silnic a dálnic opraví povrch.
Nejnovější zprávy
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Autoklub dostal sankci skoro 11 milionů korun. Porušoval pravidla, když využíval státní dotaci
-
‚Excesivní vybočení.‘ Expolicistovi, který v opilosti mlátil pěstmi dívky v baru, hrozí u soudu až 10 let
-
Poprvé mě někdo kritizoval za to, že je malý nárůst poplatků a málo zdražujeme, říká šéf ERÚ Trávníček
-
Děti, které chtějí být sériovými vrahy. Výchovné ústavy nemají jak pracovat s extrémními případy