Koh-i-noor začal exportovat do Nigérie

8. srpen 2005

Českobudějovická společnost Koh-i-noor Hardtmuth a.s. začala vyvážet své výrobky do Nigérie.

Hlavním produktem, který firma na nigerijský trh dodává, je více než 100 let stará tužka s obchodním označením 1500. Dodávku tvoří převážně umělecký a hobby sortiment. Výrobce školních, kancelářských a výtvarných potřeb tak nyní vyváží do celkem 65 zemí. ČTK o tom informoval Martin Doležal z MD Public Relations. Podle exportní manažerky společnosti Zdenky Žánové v dodávce dominuje slavná tužka, jejíž popularita ve světě roste. "Exportováno bylo i velké množství suchých uměleckých pastelů a vodových, temperových, akrylových a olejových barev," uvedla Žánová. Zájem obchodníků z exotických trhů o české výrobky podle Doležala svědčí o dobrém jménu společnosti. Nigerijský trh totiž zaplavily levnější a méně kvalitní čínské výrobky.

Firmě se podle generálního ředitele společnosti Vlastislava Břízy od roku 1994 podařilo zvýšit objem exportu více než čtyřikrát. Mezi nejsilnější trhy, kam společnost vyváží své výrobky, patří zejména Rusko a USA, ale také Německo, Itálie, Maďarsko či Polsko. "Kromě toho se společnosti Koh-i-noor Hardtmuth a.s. podařilo v posledních letech proniknout s produkty i na tak netradiční trhy, jakými jsou Čína či Japonsko, přestože právě Čína je v našem oboru vůbec největším světovým producentem," dodal Bříza. Historie společnosti Koh-i-noor Hardtmuth, která je jedním z nejstarších výrobců školních, kancelářských a výtvarných potřeb na světě, sahá až do roku 1790. Nyní je vůbec největším výrobcem svého druhu ve střední a východní Evropě. Ochranná známka Koh-i-noor byla poprvé zaregistrována v roce 1894 a dnes je chráněna v 73 zemích. Společnost vyrábí více než 4500 různých produktů.

autor: čro čb | zdroj: ČTK
Spustit audio