Jak dostat tělo rychle do špičkové formy? Cvičitel radí vysoce intenzivní intervalový trénink

6. duben 2016
Podcasty, rozhovory, příběhy Další podcasty, rozhovory a příběhy Kniha Intenzivní intervalový trénink pro ženy Seana Bartrama

Návod na spálení více tuku za méně času s cviky, které můžete cvičit kdekoli, slibuje kniha Intenzivní intervalový trénink pro ženy. Vyšla v nakladatelství Ikar a jejím autorem je Sean Bartram, cvičitel mnoha profesionálních sportovců a sportovkyň.

Pokud chcete nejen posílit tělo, ale také zhubnout, doporučuje autor dodržování několika zásad:
1. Jezte tři jídla denně.
2. Jezte dvě až tři malé svačiny mezi hlavními jídly, například proteinové nápoje, syrovou zeleninu nebo mandle.
3. Dbejte na to, aby vaše strava přinášela dobrý zdroj a zásobu bílkovin – je to stavební kámen svalů.
4. Vyhýbejte se potravinám obsahujícím bílý cukr a mouku. Budete-li dodržovat tuto radu, ušetříte tělo příjmu průmyslově zpracovaných a jednoduchých uhlohydrátů, které tělo rychlě mění na tuk.
5. Zapomeňte na alkohol.
6. Omezte uhlohydráty na nezpracované, složité uhlohydráty, jako například sladké brambory.
7. Vyřaďte sycené nápoje, slazené energetické nápoje a další vysoce kalorické, sladké limonády.
8. Pijte hodně vody. Pomůže vám vyplavit toxiny z těla a budete se cítit skvěle.

Kniha nabízí šedesát účinných cviků a padesát sestav v délce od několika minut až do jedné hodiny. Jednou z nich je například sestava proti špatné náladě. „Tato sestava stejně jako další intenzivní cviky může pomoci vyhnat z hlavy špatnou náladu. Cvičením snižujete zánětlivé procesy v mozku, upravujete hormonální rovnováhu, zlepšujte pohyblivost, dobíjíte energii a posilujete své schopnosti. Až se proderete touto sérií cviků, budete připraveny postavit se celému světu,“ píše Sean Bartram.

Vyzkoušet můžete také výzvu pro stehna. „Procvičování velkých svalů znamená spalování spousty kalorií. Zapomeňte na nesmysly, že posilováním stehen se změníte ve svalnatého Ramba. Svaly spodní poloviny těla patří mezi největší a dokáží zkonzumovat neuvěřitelné množství energie nejen při cvičení, ale i při spalování po cvičení. Dřepy vám pomohou nejen zeštíhlit nohy, ale také vylepšit rovnováhu, pohyblivost a výkon, takže je nikdy nevynechávejte,“ vysvětluje autor.

Jeho kniha by měla čtenářky přimět k nejintenzivnějšímu cvičení, které kdy bylo sestaveno. Vysoce intenzivní intervalový trénink, neboli HIIT, je extrémně účinné cvičení, které spaluje tuky a dostane tělo do špičkové formy – a to velmi rychle.

Kniha Intenzivní intervalový trénink pro ženy Seana Bartrama

Všechny články k pořadu Dámská jízda najdete ZDE.

Spustit audio