Část vltavské vodní cesty je nesjízdná, sucho uzavřelo plavební komoru Kořensko
Plavební komorou Kořensko nelze od soboty 11. srpna proplout. Část vltavské vodní cesty z Českých Budějovic do Prahy je nesjízdná, lodě skončí plavbu u Týna nad Vltavou. Důvodem je sucho a nedostatek vody.
Na odstávku plavební komory Kořensko upozorňují na místě cedule. „Bezpečné splouvání lodí neumožňuje nízká hladina vody v Orlické přehradě mezi Podolským mostem a plavební komorou,“ potvrdil generální ředitel Povodí Vltava Petr Kubala.
Do Orlické přehrady teď přitéká méně vody, než z ní odtéká. V současnosti dosáhla hladina Orlíku přibližně 346 metrů nad mořem, přičemž bezpečná plavební hloubka je necelých 348 metrů.
Z Budějovic lodí až do Prahy. Otevřeli komoru ve Hněvkovicích a na řece už není žádná překážka

Po zhruba šedesáti letech padla poslední překážka pro plavbu na řece Vltavě. V sobotu se otevřela plavební komora na jezu ve Hněvkovicích.
Kdy bude vltavská vodní cesta zase splavná, nelze odhadnout. Záleží na tom, kdy srážky doplní nádrž na potřebný objem vody. „V současnosti tam chybí 19 milionů kubíků,“ připomněla Michaela Šeborová z kanceláře generálního ředitele Povodí Vltavy. Deficit se prohlubuje s trvajícím suchem.
Státní plavební správa je v kontaktu se správcem vodní cesty, tedy Povodím Vltavy, a stav pořád sleduje. Může nastat stejná situace jako loni, kdy kvůli suchu a nízkému vodnímu stavu zastavoval i lodní výtah na Orlické přehradě. Správce vodní cesty pak musí zajistit vytažení lodí z vodní nádrže.
Mohlo by vás zajímat
Nejnovější zprávy
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
OVĚŘOVNA: ‚Sežrala‘ pražské labutě ‚zahraniční menšina‘? ‚Mají křídla, spíš odletěly,‘ říkají ornitologové
-
Desítky tisíc Čechů bez práce. Trumpova cla budou mít rozsáhlý dopad na zaměstnanost, míní ekonom
-
Spisovatel Palán: Na plochou Zemi nikdo nevěří. Ve skutečnosti se dělíme na lidi šťastné a nešťastné
-
Hold mizejícímu umění zůstat sám sebou. Vítězným snímkem Varů je český dokument o poustevnících