V Táboře se otevřela část železniční trati zmodernizovaná za více než 3 miliardy korun

16. červenec 2009

V Táboře byl včera otevřen modernizovaný dvanáctikilometrový úsek trati do Doubí, který je součástí IV. železničního koridoru. Dva roky trvající stavba si vyžádala i s přípravnými pracemi 3 miliardy 200 milionů korun.

K tomu, co všechno se změnilo, více náměstek Správy železniční dopravní cesty Miroslav Konečný: "Jednokolejná trať byla zdvoukolejněna a zvýšila se tak kapacita dráhy. Ta nyní umožňuje vyšší rychlost až 160 kilometrů za hodinu. Důležitou částí je i zvýšení komfortu pro cestující, jako jsou mimoúrovňové přístupy na nástupiště, výška hrany nástupiště 550 milimetrů, protihluková opatření a tak dále."

V Táboře se současně s přestavbou kolejí místo dosluhující lávky postavil nový most přes nádraží, na který nyní může veškerá doprava. Přebudoval se i most na nejfrekventovanější táborské křižovatce Černé mosty.

Celý koridor z Prahy přes České Budějovice na hranice s Rakouskem bude hotov v roce 2016.

autor: Jan Kopřiva
Spustit audio