V Jihočeském kraji dnes začaly školní povinnosti 85 tisícům žáků a studentů

00702393.jpeg

Začal nový školní rok. Do základních škol na jihu Čech nastoupilo dnes přes 51 tisíc dětí, do středoškolských lavic v kraji usedlo téměř 34 tisíc studentů.

Třináct prvních tříd naplní děti v základních školách zřizovaných městem v Táboře. Do lavic poprvé zasedne 280 malých školáků. "Tři třídy se otevřou na Maredovu vrchu, ve Zborovské, na Pražském sídlišti a v Helsinské na sídlišti Nad Lužnicí. Dobře letos vyšly i malé školy v Čekanicích a Měšicích. Čekanice dokonce zapsaly letos 27 žáků a Měšice 21 žáků," prozradil vedoucí odboru školství táborské radnice Radomír Kouba.

Naproti tomu žádné prvňáčky dnes už nevítali v Základní škole v Bohumilicích na Prachaticku. Škola přerušila kvůli nedostatku dětí výuku. Zatímco ještě v minulém školním roce vyučovala žáky první až páté třídy, v novém školním roce musí také oni dojíždět za vzděláním jinam. Mateřská škola v Bohumilicích funguje dál a chodí do ní dvě desítky dětí.

Místostarosta Jaroslav Pauch vysvětlil, že škola v Bohumilicích není úplně zrušená. Za jasnou příčinu ukončení výuky označil nezájem rodičů, pro který bylo finančně neúnosné provozovat základní školu: "Většina dětí už i v minulosti chodila jinam, máme nedaleko Čkyni a Vimperk. Zkrátka rodiče dávají děti do škol ve větších městech, kde i pracují. Většina z nich říká, že v Bohumilicích chodily děti jen do páté třídy, tak ať si zvykají od začátku jinde."

V prvních ročnících středních škol se ode dneška začíná učit podle školních vzdělávacích programů. Ty už dva roky nahrazují osnovy na základních školách a pracují podle nich i školy mateřské.

Zda jsou školní vzdělávací programy pro školy přínosem, na to odpovídá Anna Kohoutová z třeboňského gymnázia, která se na přípravě školního vzdělávacího programu podílela: "Školní vzdělávací program je vhodný pro každou školu. Přestože nás to stálo tolik sil a času, tak je výhodné v tom, že se všichni učitele donutili udělat jakousi revizi svých učebních metod a měli možnost konfrontovat jednotlivé formy výuky. Hledali jsme strategii, jak co nejefektivněji učit to, co nám ukládá rámcový vzdělávací program."