Úsekové měření rychlosti v Trhových Svinech přibrzdilo rychlé řidiče
Radary na měření rychlosti v Trhových Svinech se podle radnice osvědčily. Řidiči si jich přitom ani nemusí všimnout. Městu stačí povolení od policie a dopravní značka začátku obce. V některých případech tak dostali řidiči i několik pokut najednou.
Jedním z nich je pan Bohuslav, který dostal najednou šest pokut: „Měření je na příjezdu do Svinů od Českých Budějovic a u výjezdu na Nové Hrady. Jedna z pokut byla například za tisíc korun, to když jsem jen sedmdesát jedna až sedmdesát tři, jiná za šest set, to jsem jel sedmdesát. “
Případ pana Bohuslava vysvětluje tajemník městského úřadu v Trhových Svinech František Kolář. Podle něj ze začátku zavalilo úřad velké množství případů: „Byl jich tisíc měsíčně, takže zvládání agendy nám neumožnilo rozesílat výzvy průběžně, aby to mělo výchovný aspekt.“
Úsekové měření počítá průměrnou rychlost vozidla mezi dvěma body
Jak vypadá takové úsekové měření rychlosti? Řidiče změří dva radary za sebou. Pokud měl průměrnou rychlost na úseku mezi nimi nad padesát kilometrů za hodinu, úřad mu vyměří pokutu.
Radary v obcích už jsou běžné, nově se objevují kamery s úsekovým měřením rychlosti

Spatřit u silnice radar, který měří rychlost vašeho auta, to už dnes není nic výjimečného. Marně byste ale takový přístroj hledali třeba při vjezdu do Trhových Svinů. Pozorný řidič si ovšem všimne nainstalovaných kamer.
Upozornění na to, že je v obci takový radar, není podle tajemníka Koláře potřeba. „Stačí jediná dopravní značka, která je daná zákonem, a to je obec. Tahle značka ukládá každému řidiči jet padesátikilometrovou rychlostí.“
Podobné měření má zavedené Milevsko na Písecku. Ostatní města využívají spíš preventivní radary, které upozorňují na okamžitou rychlost vozidla.
Krajské město plánuje úsekové měření v předem vytipovaných lokalitách
České Budějovice mají v plánu něco podobného jako Trhové Sviny, říká náměstek primátora František Konečný z Hnutí ANO, který za toho hnutí znovu kandiduje. „Budeme zavádět jak úsekové měření rychlosti, tak detekci jízdy na červenou. Máme vytipované frekventované křižovatky a máme vytipované i lokality, kde řidiči nedodržují rychlost.
„Jednou z nich je například Strakonická ulice. Čtyřproudovka svádí k velkým rychlostem, přitom je tam v zatáčce křižovatka, a to je velice nebezpečné,“ upřesňuje Konečný.
Jak vysvětluje trhovosvinenský tajemník František Kolář, z provozu radarů město profit nemá. Z peněz vybraných na pokutách je třeba zaplatit úředníky a také pronájem firmě, která radary městu poskytla.
Největším profitem je podle tajemníka snížení rychlosti na průtahu městem. Počet pokut za překročení rychlosti v Trhových Svinech klesl za necelý rok na pětinu.
Mohlo by vás zajímat
Nejnovější zprávy
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Američané Indii zavařili. Z konfliktu s Pákistánem vychází jako poražená, tvrdí politolog
-
‚Hlavní problém pro chlapy v první linii‘. Na frontě se množí drony řízené po drátě, Rusko má navrch
-
Hrudky v obličeji a odumírající tkáň. Postižení žalují stát, že nebezpečný metakryl včas nestáhl z trhu
-
‚Neumíme si představit, že nás vynechají.‘ Do boje o platy vstoupila Bezpečnostní informační služba