Návštěvy prostřednictvím telefonu, dopisu nebo pohlednice s rodinnou fotografií

13. listopad 2020 15:55

Většina klientů domovů pro seniory se momentálně musí obejít bez návštěv. Pracovníci se ale snaží využívat všechny cesty, jak je s přáteli a rodinou propojit.

Prostřednictvím telefonu, dopisu nebo pohlednice s rodinnou fotografií. Tak se v těchto dnech klienti seniorských domovů kontaktují se svými blízkými. V písecké Diakonii se nebojí využít ani moderní technologie, aby své klienty s nejbližšími propojili.

Na pokoji Emílie Pavlínové právě začal vyzvánět tablet v ruce sociální pracovnice. Pomocí videohovoru se s ní chce kontaktovat její dcera.

Videohovory využívá v písecké Diakonii pouze část klientů. Především těch, kteří jsou na tom zdravotně lépe. Jak potvrzuje dcera Jana Křížová, jsou za tuto možnost vděční:

„To víte, není to úplně jednoduché, hlavně pro mamku, ale jsme moc rádi za tenhle kontakt. Jsme moc rádi, že můžeme mamku alespoň takhle vidět. A chtěla bych moc poděkovat Diakonii, že nám to umožňují.“

Možnost při hovoru dceru slyšet a vidět oceňuje i Emílie Pavlínová.

Kromě videohovoru přes tablet klienti využívají také klasické telefonáty a velmi populární jsou dopisy nebo pohlednice s fotografiemi. Další možnosti vyjmenovává sociální pracovnice Iveta Veselá:

„Další cestou, kterou považujeme za velmi dobrou pro rodinné příslušníky v dnešní době, protože téměř všichni mají emailové adresy, jsou fotografie. Veškeré aktivity, veškerou činnost ve středisku průběžně fotíme a zasíláme rodinným příslušníkům a přátelům, aby věděli, že jsou tady klilenti v bezpečí.“

I přes všechnu snahu se ale pracovníci i klienti shodují na tom, že takto zprostředkovaný kontakt nestačí. Ten osobní ani ty nejmodernější technologie nemohou nahradit.

Celou reportáž Kristýny Barchini si můžete pustit online.

Spustit audio