Bechyňský most je opět v provozu

12. červenec 2004

Unikátní železobetonový most přes Lužnici v Bechyni na Táborsku, vybudovaný v letech 1926 až 1928, je opět otevřen pro automobilovou dopravu. Skončila tak čtyřměsíční objížďka, kterou si vynutila obnova této technické památky. Rekonstrukční práce však budou pokračovat až do konce roku, řekl ČTK Michael Šmucr z českobudějovické firmy Inbest, která pro úřad Jihočeského kraje vykonává stavební dozor.

Kromě silnice vede po unikátním mostě i pokračování první elektrické železnice ve střední Evropě, postavené v roce 1903 Františkem Křižíkem. Vlaky však po nezbytné výluce začaly po opravovaném mostě jezdit již v závěru června. Znovuzprovozněním mostu skončila doba, kdy řidiči motorových vozidel na cestě od Tábora překonávali řeku Lužnici po složitých objížďkách buď v obci Hutě nebo v místní části Bechyně - Zářečí. Jihočeský kraj jako investor měl původně za opravu mostu zaplatit asi 90 milionů korun. Během oprav však odborníci zjistili, že most je v horším stavu, než původně předpokládali. Bylo tedy nutné zvolit náročnější postupy, což stavbu prodraží asi na 125 milionů korun.

Osmaosmdesát metrů dlouhý bechyňský most je pro svůj tvar přezdíván Duha. To, že se most vypíná nad okolním terénem do výšky 52 metrů, zabraňovalo provést předem detailnější průzkum stavu jeho oblouku.

autor: čro čb | zdroj: ČTK
Spustit audio