AAC zvýšil prodej

25. listopad 2003

Společnosti holdingu AAC prodaly za tři čtvrtletí letošního roku 54.196 kusů osobních počítačů, což představuje meziroční nárůst o 23 procent.

ČTK to řekl tiskový mluvčí AAC Petr Samec. Upřesnil, že z celkového počtu se 35.632 počítačů značek Brave, Leo, Monsoon a Tesco prodalo na tuzemském trhu. Ve srovnání se stejným obdobím roku 2002 to znamená zvýšení o osm procent.

"Tento výsledek považuje vedení holdingu za velmi dobrý, protože podle posledního odhadu agentury IDC český trh osobních počítačů letos poklesne o pět až deset procent. Pokud se naplní očekávání poklesu trhu, bude to znamenat zvýšení podílu AAC na českém trhu počítačů," uvedl Samec. Českobudějovický holding loni zvýšil svůj podíl na českém trhu ze 13,5 na 16 procent. Významné postavení má i na Slovensku, kde jeho dceřiné společnosti za letošní tři čtvrtletí prodaly 12.628 kusů počítačů značek Libra a Brave. V tomto případě nárůst činil 98 procent. V Rumunsku holding zvýšil prodej o 26 procent na 5936 kusů počítačů.

AAC je investiční holdingovou společností se zahraniční majetkovou účastí, která se profiluje především jako distributor výpočetní a kancelářské techniky a elektroniky. Hlavní aktivitou firmy je budování skupiny obchodních společností, z nichž mezi nejvýznamnější patří ProCA, Libra Electronics, Xanadu, Libra Electronics Slovakia, ProCA Slovakia a ProCA Romania. Tržby AAC loni dosáhly 7,25 miliardy korun a čistý zisk byl 61 milionů korun.

autor: čro čb | zdroj: ČTK
Spustit audio