V Boršově je nový železniční most. Více než 400 tun táhli na lanech
Technici v pátek 29. května usadili v Boršově nad Vltavou nový železniční most. Práce začaly ale už ve středu. Konstrukci nejprve smontovali na levém břehu řeky a poté ji přesouvali na kolečkách a pomocí lan na provizorní pilíře, takzvané bárky.
Most je přes 100 metrů dlouhý a váží více než 400 tun. „Smontovanou konstrukci máme na velkých kolečkách, která pojedou po kolejnicích. Most budeme tahat na lanech,“ popisoval na místě stavbyvedoucí Martin Frič.
Jakmile je konstrukce zasazena na svém místě, mohou se začít připravovat koleje.
Na konci června čeká most zatěžkávací zkouška. Přijedou kvůli ní dokonce dva obrovské železniční jeřáby. Testovat se ale bude v noci, protože technici potřebují stabilní teplotu. „Když se konstrukce zahřeje, hýbe se a měření pak není přesné,“ vysvětlil Martin Frič.
První vlaky pojedou přes Vltavu v Boršově na konci června nebo začátkem července.
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Marketingové zápasy v bahně, popisuje Hejlová úpravu volebního sloganu ANO
-
Slovenská koalice by se ráda zbavila ‚neřízené střely‘ Danka. Všem by vyhovovalo, kdyby odešel do Bruselu
-
Reklama lidovců na takzvaném dezinfowebu? Zadání inzerce bylo jiné, šlo o chybu, hájí se strana
-
Kauza Con Invest: podnikatel s vazbami na oligarchu i expert na firmy v daňových rájích půjdou k soudu