Trať z Budějovic do Horního Dvoříště čekají další změny

10. prosinec 2002

Železniční trať České Budějovice - Horní Dvořiště, která je součástí IV. železničního koridoru, čeká po loňském zahájení elektrického provozu další rekonstrukce. Ta potrvá zřejmě od června 2004 do prosince 2006 a její dokončení umožní vlakům jet rychlostí až 120 kilometrů v hodině. Podle Marka Petrů z jihočeského krajského úřadu se počítá s tím, že po trati budou jezdit soupravy s naklápěcí technikou.

Trať již byla vybavena novým zabezpečovacím zařízením. "Při plánované rekonstrukci bude sanován železniční spodek a odtěží se přebytečné materiály. Mezi další úpravy patří například výstavba trativodů pro odvodnění zemní pláně a konstrukce železničního spodku a svršku. Posuny nově navržené trati vůči současné se pohybují řádově v centimetrech," řekl ČTK Marek. Celkové náklady na modernizaci IV. železničního koridoru, která zlepší tranzitní dopravu mezi severní a jižní Evropou, by měly v cenové úrovni roku 2000 dosáhnout 30,5 miliardy korun. V cenové úrovni roku výstavby činí 38,6 miliardy korun, z nichž asi tři miliardy budou činit investice do trati z Českých Budějovic do Horního Dvořiště. Modernizace koridoru, který spojí Německo, severní Čechy a Prahu s Jihočeským krajem a Rakouskem, začne příští rok a skončí v roce 2008. Marek řekl, že v současnosti se posuzuje vliv rekonstrukce trati České Budějovice - Horní Dvořiště na životní prostředí. Se záměrem se v průběhu prosince mohou podrobněji seznámit i občané, a to na odboru životního prostředí, zemědělství a lesnictví krajského úřadu, na českobudějovickém magistrátu a také na obecních úřadech v dotčených obcích Včelná, Kamenný Újezd, Velešín, Kaplice a Omlenice.

autor: čro čb | zdroj: ČTK
Spustit audio