Robotická včela, interaktivní tabule. Moderní pomůcky využívají děti už i ve školce

18. březen 2016

Dotykový tablet, mobilní telefon nebo počítač - pro dnešní děti běžná součást života. Ovládat je většinou umějí od útlého věku. Na základních školách už moderní technologie patří do výuky, teď si hledají cestu i do škol mateřských.

Ve 3. mateřské škole v Jindřichově Hradci již děti bez problémů zvládají práci s interaktivní tabulí. Ve třídě ji mají od ledna. Podle Miluše Vondrákové z neziskové organizace EDULAB by interaktivní tabule měla být co nejdřív součástí vybavení každé mateřské školy.

„Těch stresů v první třídě mají kolem sebe tolik. Tak proč jim přidělávat ještě ten, že interaktivní tabuli tam uvidí poprvé. Z mého pohledu by zřizovatelé opravdu měli poskytnout prostředky, aby alespoň předškoláci přišli s interaktivní tabulí do styku,“ říká Miluše Vondráková.

Kromě interaktivní tabule pracují děti také s kamerou nebo se učí programovat s pomocí robotické včely, kterou navádějí na konkrétní cíl.

Při práci s moderními technologiemi postupují učitelky mateřské školy podle metodiky neziskové organizace EDULAB. Ta je pro správné učení dětí důležitá, digitální technologie nesmí být podle Miluše Vondrákové jenom hračkou. „V metodice je popsáno, že třeba konkrétně u robotické včely musí docházet k verbalizaci, že si děti ukazují, zároveň to ostatní pozorují, hodnotí. Tak dochází k takzvanému vícesmyslovému učení,“ vysvětluje Miluše Vondráková.

Třetí mateřská škola v Jindřichově Hradci se stala prvním edukačním centrem organizace EDULAB v Jihočeském kraji. Právě sem teď budou jednou měsíčně přijíždět učitelky z jiných mateřinek, aby se naučily s interaktivní tabulí i dalšími moderními technologiemi ve výuce pracovat.

autor: hoch
Spustit audio