Rekonstrukce železnice v Českých Budějovicích se rozbíhá naplno
Modernizace železniční tratě v úseku České Budějovice - Nemanice za téměř tři čtvrtě miliardy korun, je v plném proudu. Až včera sice byla slavnostně zahájena, ale stavbaři už hlavní práce rozjeli minulý týden. Až do srpna budou pracovat na úseku mezi mostem přes Rudolfovskou ulici až za most přes vlečku k Feroně.
„V této výluce budeme provádět výstavbu horní pražské koleje souběžně s Nádražní ulicí. Už nyní je vidět, že jsme snesli mosty přes ulice Skuherského a Pekárenská a přes vlečku Ferony. Do srpna bychom měli vybudovat všechny tři mosty nové. Mezi mosty Skuherského a Pekárenská se vybudují opěrné zdi, protože na tělese dráhy bude přidána druhá kolej. Blíže k Nádražní ulice bude vybudován kilometr protihlukové stěny,“ vysvětlil ředitel stavby Radomír Barták.
Modernizace trati, která je součástí IV. železničního koridoru, se dotýká i silniční dopravy v Českých Budějovicích.
Podle náměstka primátora Kamila Calty by ale kolaps nastat neměl - třeba i díky novému podjezdu trati na spojení dopravních okruhů, který funguje už od loňska: „Město má připraveny objízdné trasy. Jsou tak rozvržené, aby nevnikly žádné velké komplikace. Proto stavba potrvá tři roky, aby se vše rozvrhlo do více částí a nevznikla problémová situace. Zatím nemáme žádné negativní ohlasy a probíhá běžný provoz.“
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Než jsme soutěž vypsali, nikdo nevěděl, že je hala hlavního nádraží památka, tvrdí Správa železnic
-
Fiala byl vstřícnější, na ministerstvu zdravotnictví jsme se názorově nepotkali, popisuje lékař Přáda
-
Černochová odvolala šéfa VOP CZ. Podnik dočasně povede technický ředitel, podporu bude dělat Ťok
-
Češi omezili spotřebu potravin. Jedli méně masa, vajec i ovoce a zeleniny, nakupovali víc pečiva a piva