773xxx384|JA DEJE PIS NESNASELA ALE TED NA STA RA KOLENA VIM ZE MI V HLAVE ZUSTALO DOST. MÉ DETI TOHO TOLIK NEVI.
Frantisek Svaricek|Dobry vecer pani Romanko a posluchaci nocni linky.Cose tyce historie,tak musim rict ze toje predmet za ktery jsme casto dostavali spatnou znamku a cas ukazal zeto tak nebylo.Mozna se historie bude opakovat,tak ze v dospelosti ztoho budou lide zmateni jako jsme my starsi.Radeji bych kladl duraz na cestinu a metematiku hlavne u slabsich zaku,protoze to jsou predmety v zivote dulezite.Je potreba se vzit do kuze tech slabsich deti.Tyto deti jsou casto v zivote zrucne a proto je skoda je nejak distancovat ,kdyz se umi k praci postavit,bez nich to v tomto state taky nepujde.Jeste jednou vsechny zdravi Frantisek ze Zidlochovic.
Alena|Dobrý večer Vám, paní Romanko a všem dnešním posluchačům. Já osobně si myslím, že není úplně nutné vědět, jestli tu byl Václav I., Václav II., či nějaký jiný Václav, že to si nastuduje ten, kdo má historii opravdu rád, ale běžnému školákovi je to podle mne celkem nanic. Ale nevědět, kdo je Karel IV., Jan Ámos Komenský, kdo byl Jan Hus nebo třeba Koperník či Albert Einstein, tak to je na mne moc. Když je nějaká anketa v televizi a ptají se mladých lidí, co nebo proč je svátek 17. listopadu, nebo co je za svátek 5. nebo 6. července a nebo 28. září či 28. října, tak to mne nadzvedává ze židle. Máme pár státních svátků za rok, je volno a lidé nevědí proč? Hlavně, že je volno. Já jsem ještě z té generace, kdy jsme se všechno učili nazpaměť, celý život je mi to nanic, já to vím, ale prostě si to pamatuju. Vím, co je Aurora, kdy vyletěl do vesmíru Gagarin, co jsou pyramidy v Egyptě, kde teče řeka Nil, kde je Betlém, co byla berlínská zeď a nebo kde je šikmá věž v Pise a nakonec i kdy skončila první i druhá světová válka. Starou historii bych učila jen tak okrajově, ale z každého století bych vypíchla důležité události. Takže tolik můj názor a budu poslouchat ostatní názory posluchačů.
Marek|I já zažil v dějepise dobu, kdy jsme se nedostali do dějin od sovětské okupace v roce 1968. Pro dějepis 20. století by měl být uveden zvláštní předmět s názvem něco jako Dějepis doby nedávné. Právě zítra to bude přesně 70 let od popravy Milady Horákové - žáci by se měli pravdivě dozvědět, že Milada Horáková se stala pouhou obětí komunistického režimu a měli by se o komunismu učit pravdu, ale měl by je učit takový učitel, který v době Sametové revoluce ještě nebyl plnoletý a hlavně by to měl být někdo, kdo jako žák proti socialismu bojoval - nemyslím nějakého odbojáře, ale spíše někoho, kdo se odvážil mocným říci, co si o nich myslí. Já sám jsem se narodil téměř přesně dva roky od revoluce a doufám, že žádný podobný převrat nenastane, aspoň ne v tomto století. Žáci by měli poslouchat projevy Sametové revoluce a také novoroční projev Václava Havla z 1. ledna 1990, kdy povídal, že naše země nevzkvétá. Jen stručně by měla být probírána válka v Jugoslávii, ale podrobnosti o 11. září 2001 a dalších ne příliš vhodných tématechby neměli vědět tak, abychom příliš ukájeli jejich zvědavost a pomáhali je v něčem, co dělat nemají a nesmějí.
Věra|Dobrý den pane Sladký, srdečně vás zdravím. Vaše poslední noční linka byla velmi zajímavá a pěkná. Přesně řečeno - jako každá Vaše noční linka. Chtěla bych se pane Sladký zeptat na paní Blanku z Prahy, zda o ní něco nevíte. Pravidelně volala do písniček od srdce a také psala příspěvky na web noční linky. Ráda jsem je četla. Přeji krásný víkend. Věra Hunková