Nedávno se zbavili tranzitní dopravy, teď se bojí plánovaného logistického centra

8. listopad 2017

Obec Borek na Českobudějovicku si může po dlouhých letech oddychnout od tranzitní dopravy směrem na Prahu. Po otevření dálnice se snížil provoz na průtahu obcí skoro o polovinu. V příštích letech by ale mohlo klid narušit plánované logistické centrum na okraji sousedních Hrdějovic.

Na hlavní silnici procházející Borkem se situace po otevření D3 značně zklidnila. „Tady se skoro nedalo přejít na druhou stranu, dneska je to úplně jiné,“ říká starosta Jaroslav Novák.

Obává se ale plánů na stavbu logistického centra o rozloze 16 hektarů v těsném sousedství na katastru obce Hrdějovice. „Co jsem měl možnost číst studii, která popisuje budoucí provoz, tak je to 24 hodin denně, sedm dní v týdnu otevřené logistické centrum a zátěž by měla být 150 kamionů denní nájezd,“ vysvětluje.

„Kamiony znovu zpátky, auta zpátky, to nás tedy vůbec nepotěší,“ komentuje paní Jana z Borku. Proti je i paní Olga z Hrdějovic. „Kdyby stavěli na nějakých starých ruinách, využívali rozbořené domy, tak bych to pochopila, ale na zelených loukách zabírají vlastně život pro další generace,“ dodává.

Obavy z dopravního zatížení mají i radní v Českých Budějovicích a už požádali krajský úřad o pomoc.

Podle starosty Hrdějovic Jiřího Krupičky je ale všechno v souladu s územním plánem. „Vůbec se zde prozatím neřeší nějaké logistické centrum, v územní studii o něm nepadlo ani slovo,“ uvedl.

Investorem je firma CT Park, která provozuje logistická centra po celé Evropě. Marketingový ředitel firmy Julius Hájek záměr stavby potvrdil. „Bude se jednat o mix lehké výroby, zčásti půjde o skladovací prostory a obchodní prostory, nábytek, elektro, sport či kanceláře,“ vyjmenoval.

Předpokládaný dopad na dopravu teď investor zpracovává a dopad na životní prostředí musí posoudit studie EIA. Teprve pak bude jasné, zda investor dostane povolení stavět.

autor: Martin Pokorný
Spustit audio