Letos zemřeli po srážce s vlakem už dva lidé v autě a čtyři chodci
Pokuta do pěti tisíc korun hrozí řidičům, kteří vjedou na železniční přejezd ve chvíli, kdy bliká červené světlo. Právě na železniční přejezdy a také na chodce, kteří si přecházením kolejí krátí cestu, jsou zaměřené tento týden policejní kontroly. Správa železniční dopravní cesty vytipovala celkem 60 nebezpečných míst v kraji.
Nedávno opravený je například přejezd na Novohradské ulici v Českých Budějovicích. Tyto moderní přejezdy svádějí často řidiče k rychlejší jízdě. „Na železničním přejezdu by měl každý řidič dodržovat předepsanou rychlost, nejenom řidič kamionu, i když ten je samozřejmě podstatně těžší a způsobuje větší problémy pro tu konstrukci,“ říká přednosta Správy tratí České Budějovice Bohuslav Statečný.
Předepsaná rychlost je 50 km/h při bílých světlech a 30 km/h, pokud žádná světla nesvítí. Někdy se ale může stát, že řidiče uvězní závory na přejezdu. I to se dá podle Bohuslava Statečného řešit.
„Na moderních přejezdech je závora konstruována tak, aby šla prorazit bez větších potíží. Řidič si asi trochu odře auto, ale zachrání si život. Dá se to zlomit i motorkou,“ vysvětluje.
Každý železniční přejezd má své označení. Lidé, kteří se dostanou do krizové situace, ho najdou na zadní straně semaforu, případně na zadní straně výstražného kříže. „Je tam vyznačené čtyřmístné číslo přejezdu. Když ho řidič ohlásí na linku 112, jsou operátoři schopní zastavit provoz na uvedeném přejezdu,“ připomíná Bohuslav Statečný.
Opatrnosti není nikdy dost, vlaky na moderních tratích dosahují vyšších rychlostí a nejsou tak hlasité jako dříve. Brzdná dráha rozjetého vlaku může být i stovky metrů dlouhá.
Letos v jižních Čechách zemřeli po srážce s vlakem už dva lidé v autě a čtyři chodci.
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Fico vnímá ‚nevládky‘ jako konkurenci v boji o moc, podle novely je bude smět zrušit, hodnotí politolog
-
Náš největší dluh v EU je nepřijetí eura. V Unii cítím všeobecnou vůli ubrat regulace, říká ministr Dvořák
-
Jezdci F1 nejčastěji umírali v jiných kategoriích. Nebezpečí bylo největší před 60 lety, nezmizelo nikdy
-
Kelímková kauza z Majálesu. Zaútočili zloději, kteří přišli pro velké peníze, tvrdí pořadatel Šamánek