Jihočeský kraj představil své nové logo - symbolizuje přírodní krásy, kulturní dědictví a dynamický rozvoj

18. březen 2009

Jihočeský kraj má novou značku, nebo, chcete-li logo. Pestrobarevný čtyřúhelník s mírně zaoblenými hranami nahradí dosavadní logo v podobě vlnky a zároveň bude tvarově i barevně podobný se značkami jižních Čech jako turistického regionu a Jihočeské centrály cestovního ruchu. Právě dnes je novinářům představili zástupci kraje.

Všechna tři pestrobarevná loga vytvořila studentka Vysoké školy uměleckoprůmyslové v Praze Helena Jiskrová. Spojují je shodné barvy a bílé křivky. Modrá barva symbolizuje rybníky a řeky, zelená jihočeskou přírodu, žlutá slunce a pohodu a červená má symbolizovat kulturní a historické tradice regionu.

Hejtman Jiří Zimola vysvětlil, proč se vedení kraje rozhodlo pro změnu loga: "Na jihočeské úrovně existují v podstatě dvě loga. Zatímco Jihočeský kraj se prezentoval známou vlnkou, tak ještě naši předchůdci schválili variantu pro jižní Čechy. Když jsem se ptal svých známých, nakolik cítí rozdíl mezi slovy Jihočeský kraj a jižní Čechy, tak pod nich tam není žádný rozdíl. Proč pak má Jihočeský kraj jiný logotyp než jižní Čechy a cesta ke sladění byla jasná."

Hejtman Jiří Zimola krájí dort v podobě nového loga Jihočeského kraje

Oficiální jihočeský znak, používaný při slavnostních příležitostech, se nijak nemění. Nové logo bere hejtman jako komerční či obchodní značku: "S touto značkou chceme vstupovat na trh a domlouvat se s výrobci jihočeských potravin, zda by neměli zájem dávat logo Jihočeského kraje i na své výrobky. Myslím si, že čím více budeme logo jižních Čech identifikovat s jihočeskými výrobky, tím lépe i pro jihočeské firmy a pro všechny Jihočechy."

autor: Ivan Mls
Spustit audio