Český Krumlov byl letos opět úspěšný

27. prosinec 2003

Zatímco loni se Český Krumlov mohl chlubit nejlepším turistickým informačním střediskem v České republice, letos na tento úspěch navázal prvenstvím v kategorii nejlepší cizojazyčný propagační materiál města. Ve druhém ročníku soutěže Náš kraj časopisu cestovního ruchu C.O.T. business uspěl image prospekt města v anglické a německé verzi jako nejlépe zpracovaný tištěný propagační materiál.

"Úspěchy jsou výsledkem skutečnosti, že v cestovním ruchu sází město na profesionály a řídí se koncepcí rozvoje této oblasti," řekla ČTK tisková mluvčí českokrumlovské radnice Jana Zuziaková. Český Krumlov, který ročně navštíví zhruba 1,5 milionu turistů, je od roku 1992 zapsán na seznamu světového kulturního dědictví UNESCO. Podle odborníků nyní cestovní ruch zajišťuje příjmy pro asi polovinu práceschopných obyvatel města. V Českém Krumlově vznikl první destinační management v ČR, tedy ucelená koncepce řízení turistické lokality. Oddělení destinačního managementu koordinuje v oblasti cestovního ruchu spolupráci veřejné správy, státního hradu a zámku, podnikatelské sféry, ale i neziskových organizací. Oblíbené jsou také internetové stránky města www.ckrumlov.cz, kde jsou k vidění záběry webové kamery. Správce oficiálního informačního systému regionu Český Krumlov Lubor Mrázek řekl, že stránky dosud navštívili uživatelé ze 158 států světa. "Letos jsme zaznamenali přístupy z Kataru, Tanzanie, Laosu, Guadeloupu, Dominiky, Sýrie, Jamajky, Mosambiku, Uzbekistánu, Ghany, Baham, Beninu, Guiney, Keni a Seychel," vypočítal Mrázek.

autor: čro čb | zdroj: ČTK
Spustit audio