Československý šanson – album s řadou rarit nejen od Hany Hegerové rychle nachází cestu k posluchačům
Šanson je podle všestranného tvůrce v oblasti slovesného umění a dříve také spolupracovníka českobudějovické stanice Českého rozhlasu Miloně Čepelky píseň, která má co říci právě proto, že neříká všechno: „Šanson, to je většinou malé drama, nálada, situace. Zkrátka něco v kostce, ale s velkým významem.“
Tímto vyjádřením lze vhodně otevřít půlhodinku pod Světly ramp, která se ponese zcela ve znamení šansonu a k tomu československého.
Představíme vám totiž zánovní, velmi zajímavě pojaté a zatím velmi úspěšné kompilační cédéčko vydavatele Tomáše Padevěta Československý šanson. To přináší celkem dvaadvacet šansonů, řadu z nich poprvé vydaných na hudebním nosiči.
Je to pozoruhodná vizitka tuzemského pojetí šansonu od šedesátých let až do nedávné doby s písničkami v podání Ljuby Hermanové, Hany Zagorové, Aleny Havlíčkové, Zuzky Lonské, Jitky Molavcové, Zuzany Talpové, Lenky Filipové nebo Radůzy. Interprety-muže reprezentují Waldemar Matuška, Václav Neckář nebo Václav Koubek.
Největší, čtyřnásobné a zasloužené zastoupení má královna českého šansonu Hana Hegerová, třeba raritní živou nahrávkou (společně se Spirituál kvintetem) písně autorů Daniela Dobiáše a Jana Krůty Krajina z konce sedmdesátých let. Mimochodem, vydavatel Tomáš Padevět je autorem neobyčejného dokumentárního románu o největší česko-slovenské šansoniérce Carmen: Skutečný život Hany Hegerové…
Mohlo by vás zajímat
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Starosvětské příběhy lesníků z časů, kdy se na Šumavě ještě žilo podle staletých tradic.
Václav Žmolík, moderátor


Zmizelá osada
Dramatický příběh viny a trestu odehrávající se v hlubokých lesích nenávratně zmizelé staré Šumavy, několik let po ničivém polomu z roku 1870.