AAC zvyšuje prodej

16. září 2003

Společnosti počítačového holdingu AAC zvýšily v prvním pololetí letošního roku prodej osobních počítačů vlastních značek o 33,6 procenta na 35.198 kusů.

ČTK to řekl tiskový mluvčí firmy Petr Samec. Největší nárůst holding zaznamenal na Slovensku, kde dceřiné společnosti prodaly 8106 počítačů značek Libra a Brave, což představuje zvýšení o 119 procent.

"Z celkového množství prodaných počítačů připadá 23.480 kusů na Českou republiku. Prodej našich značek Leo, Brave, Monsoon a Tesco se na domácím trhu zvýšil o 17,9 procenta, ačkoli podle předpokladů má český trh letos růst jen o pět až deset procent," uvedl mluvčí. V Rumunsku skupina prodala 3612 počítačů značky Brave, což znamená nárůst o 31,6 procenta.

AAC je investiční holdingovou společností se zahraniční majetkovou účastí, která se prostřednictvím svých dceřiných firem profiluje hlavně jako distributor výpočetní techniky a spotřební elektroniky. Mezi nejvýznamnější členy skupiny patří ProCA, Libra Electronics, Xanadu, Libra Electronics Slovakia, ProCA Slovakia a ProCA Romania. Konsolidované tržby AAC se loni meziročně zvýšily o pět procent na 7,25 miliardy korun. Českobudějovický holding zvýšil svůj podíl na českém trhu ze 13,5 na 16 procent a vytvořil čistý zisk 61 milionů korun. Z něj vyplácel akcionářům dividendu 91 korun.

autor: čro čb | zdroj: ČTK
Spustit audio