Holding AAC loni zvýšil prodej počítačů

26. březen 2003

Společnosti holdingu AAC prodaly loni na českém trhu 62.453 osobních počítačů, což je o 28 procent více než v roce 2001. Český počítačový trh přitom podle odhadů loni rostl maximálně o 15 procent.

Tiskový mluvčí AAC Petr Samec ČTK řekl, že podíl společností AAC na tuzemském trhu se v loňském roce zvýšil na 16 procent z předloňských 13,5 procenta.

Společnosti skupiny prodaly loni 30.146 počítačů značky Brave (nárůst o 16 procent), 20.830 počítačů Leo (nárůst o 21 procent) a 8206 osobních počítačů Tesco (nárůst o 80 procent). Podle Samce klesl pouze počet prodaných počítačů Monsoon, a to o 43 procent na 3271 kusů. Značky Brave a Tesco dodává firma ProCA, značku Leo společnost Libra Electronics a značku Monsoon firma Vikomt CZ. Loni společnosti skupiny vyrobily a prodaly včetně exportu 82.479 počítačů a notebooků. Na Slovensku prodaly dceřiné společnosti 12.999 kusů počítačů a zvýšily tak prodej o 95 procent. Libra Electronics Slovakia dodala na slovenský trh 7521 počítačů (nárůst o 75 procent) a ProCA Slovakia 5478 počítačů (nárůst o 133 procent). V Rumunsku prodala ProCA Romania 7027 počítačů. AAC je holdingovou společností se zahraniční majetkovou účastí a prostřednictvím dceřiných společností se profiluje hlavně jako distributor na trhu výpočetní a kancelářské techniky, elektroniky a telekomunikací. Konsolidované tržby a zisk za minulý rok holding ještě nezveřejnil, ale za tři čtvrtletí se tržby zvýšily o 4,7 procenta na 4,432 miliardy korun. Mezi nejvýznamnější firmy skupiny patří ProCA, dále Libra Electronics, Xanadu, Libra Electronics Slovakia, ProCA Slovakia a ProCA Romania.

autor: čro čb | zdroj: ČTK
Spustit audio