Bezplatnou MHD využívá v Třeboni stále více cestujících
O více než osm tisíc na téměř 74 tisíc osob vzrostl loni v Třeboni na Jindřichohradecku počet cestujících v místní dopravě.
Její jediná linka, provozovaná ČSAD Jindřichův Hradec, spojuje okrajové části města s historickým centrem a zajíždí až do obcí Přeseka a Stará Hlína. Od roku 2002, kdy radnice tohoto lázeňského města zavedla dopravu bezplatnou, se počet přepravovaných osob zvyšuje. Město místní doprava přijde zhruba na půl milionu korun ročně.
"Cílem (bezplatné dopravy) bylo posílit zejména přepravu dětí a starších občanů a vyjít také vstříc turistům a lázeňským hostům. Ten se nám daří plnit. Do zavedení bezplatné dopravy v únoru 2002 činil roční příspěvek na místní dopravu 380.000 korun, nyní hradíme provozovateli i příjmy z jízdného. Loni to bylo celkem 574.000 korun," řekl ČTK starosta Jiří Houdek (KDU-ČSL). Zájem o bezplatnou místní dopravu, která nejezdí v prázdninových měsících, v Třeboni stále roste. Zatímco v roce 2001 autobusy přepravily 33.659 cestujících, v roce 2002 už to bylo 65.659 a letos 73.896. Přitom výrazně stoupl počet dětí školního věku. Snížila se tak rizika, která podstupovaly děti, když denně jezdily do školy na jízdních kolech. Radnice podle Houdka zvažuje, zda by neměla místní doprava fungovat i o prázdninách. Využívají ji totiž i lázeňští hosté. V téměř desetitisícové Třeboni jsou Lázně Aurora a Bertiny lázně, v nichž se ročně vystřídá téměř 20.000 pacientů. Obě tyto společnosti s ručením omezeným jsou majetkem města.
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Člen vedení státního developera: Když nenabídneme alespoň tolik, co ostatní, investoři půjdou jinam
-
Kadyrov umírá. Pokud snaha dosadit nového vůdce vyvolá spory, vypukne další válka, míní analytik
-
Bariéry, urážky i cestování vedle laboratorních myší. Lidé s postižením zažívají diskriminaci a ponižování
-
Úprava plastiky na Andělu? Přátelství mezi Moskvou a Prahou byla jen propaganda, hájí rozhodnutí Hřib