V Děčíně stále nejezdí některé spoje MHD. Může za to nedostatek řidičů i spor o růst jejich mezd

12. leden 2022 14:01

Nedostatek řidičů a vlekoucí se jednání o nové kolektivní smlouvě – to jsou dvě příčiny výpadků v městské hromadné dopravě v Děčíně. Odbory požadují, aby společnost zvýšila řidičům platy o 15 procent.

Dokud jednání neskočí, odmítá část řidičů jezdit přesčasy. Za volanty autobusů tak nemá kdo usednout a některé spoje nejezdí.

11.ledna jednala o situaci rada města, které je vlastníkem dopravního podniku. Podle primátora města Jiřího Anděla z hnutí ANO by dopravní podnik potřeboval k hladkému provozu nějakých 90 řidičů. Teď jich má 76, z toho šest lidí je nemocných a jeden pracovník má podle předsedy odborové organizace Jiřího Vašáka dovolenou.

V uplynulých dnech nejezdily spoje na několika linkách. Třeba 11. ledna na dvou linkách dohromady nevyjelo 25 spojů, 12. ledna nejede 12 spojů na lince 202 ze sídliště Bynov na Staré Město.

Dopravní podnik ze dne na den na svých stránkách zveřejňuje spoje, které se druhý den nepodaří obsloužit. Tahle situace bude pokračovat i v dalších dnech, protože řidiči odmítají sloužit přesčasy ve svém volnu. Nemají problém jezdit, když to navazuje na jejich pracovní směny, z volných dní ale nechtějí do práce nastupovat.

Podle šéfa odborů teď v podniku hodně pomáhají brigádníci, díky kterým se daří provoz udržet.

Vedení dopravního podniku i odboráři věří, že se do konce ledna dohodnou

V děčínském dopravním podniku zatím není podepsaná nová kolektivní smlouva. Odbory požadují nejen pro řidiče, ale i pro pracovníky v dílnách nebo administrativě, nárůst mezd o 15 procent. Podnik jim chce 14. ledna na jednání nabídnout sedm procent.

Podle předsedy odborů Jiřího Vašáka chtějí zatím řidiči na 15 procentech trvat. Vedení dopravního podniku dostalo za úkol od rady města hledat způsob, jak při nedostatku řidičů fungovat. Ve hře je i omezení linek.

„Bude nutné se podívat i na to, jestli těch spojů na některých trasách nejezdí příliš mnoho. Tento úkol představenstvo, potažmo vedení dopravního podniku dostává. My tomu jdeme naproti v tom, že zadáme nějakou studii optimalizace autobusových tras, to je ale běh na delší trať,“ shrnul primátor Jiří Anděl z hnutí ANO.

Obě strany, tedy vedení dopravního podniku i odborová organizace už avizovaly, že se na nové kolektivní smlouvě chtějí dohodnout do konce ledna.

Spustit audio

Související