Co se stane, když vezmete naprosto nevhodné auto, necháte ho pomalovat a vyrazíte do dakarských dun?

5. březen 2024

Hosty Lady Klokočníkové v rozhlasové kavárně byly automobilové závodnice Bára Holická a Lucie Engová. A řeč byla nejen o letošním ročníku slavné Rallye Dakar, ale i o tom, kde se v něžných ženách vzala obrovská láska k motorismu.

Co se stane, když vezmete naprosto nevhodné auto, necháte jej pomalovat umělcem a vyrazíte zdolávat náročné dakarské duny? Tento bláznivý nápad měla Bára Holická s Luckou Engovou, které osedlaly populární "kachnu", tedy Citroën 2CV, a odjely letos v lednu náročnou Rallye Dakar Classic. Jak se jim dařilo a s čím vším se musely prát?

Čtěte také

V létě 2022 se potkala Bára Holická s Olgou Roučkovou, která už měla za sebou dakarské starty na čtyřkolce a s buginou. Pozvala Báru na několik dní na Dakar 2023, kde startovala v kategorii Classic. A Bára Holická začala plánovat své dakarské dobrodružství. Na radu Olgy Roučkové se rozhodla pro kategorii Classic. Její přítel jí řekl: „Musíš jet s 2CV, to bude nejlepší zábava.“

Barbora se věnuje motoristickému sportu od sezóny 2013, kdy začala jezdit automobilové soutěže. Od roku 2014 výhradně ve vozech Citroën. „V mé rodině se nikdo nevěnoval motoristickému sportu, ale mě zaujal,“ směje se Bára Holická.

Naopak navigátorka Lucie Engová je nositelkou slavného jména. Její otec Břetislav jezdil v 70. a 80. letech mistrovství Evropy cestovních vozů. V roce 1981 měl zásadní podíl na zisku titulu mistra Evropy pro značku Škoda. Její starší bratr Tomáš je dosud jediným Čechem, který jel závody formule 1. V roce 2001 startoval ve třech velkých cenách v barvách týmu Prost.

Čtěte také

S ikonickým vozem Citroën 2CV, známým jako Kachna nebo Kačena, se do písečných dun saúdské pouště vydala Bára na start Rallye Dakar Classic. Tedy s vozem, který před 75 lety změnil Francii. Na jeho technické úpravě se teď podílely špičky mezi českými mechaniky, vůz dostal také originální design.

Automobil charakteristický nakláněním ze strany na stranu během jízdy byl totiž se svým měkkým odpružením konstruován pro francouzské zemědělce. Původní požadavek na jeho výrobu byl „převézt čtyři venkovany v dřevácích , se slamáky na hlavě, s platem vajec a pytlem brambor přes zorané pole na trh rychlostí 60 km/h, aniž by se rozbilo jediné vejce“.

Celý rozhovor Lady Klokočníkové s Bárou Holickou a Lucií Engovou si můžete poslechnout v našem audioarchivu.

Spustit audio

Související