Kdo si hraje, nezlobí. Co dělá z českých herních vývojářů světovou špičku?
„Válka je vůl.“ Američtí veteráni si v české střílečce Arma znovu procházejí bojem i jeho následky
Že je válka i o humanitární krizi připomíná videohra Arma ze studia Bohemia Interactive. „Pro mne osobně je fakt, že se nesnažíme zobrazit jen boj, ale třeba i jeho následky nebo to, co k němu vede, velice důležitou součástí,“ říká vývojář Ivan Buchta. V realistickém prostředí střílečky se podle něj realizují i traumatizovaní američtí veteráni. „Pokud k tomu přidáme i to, že ti lidé třeba odcházejí i s nějakou úvahou o tom, že ta válka je vůl, tak je to jen dobře,“ dodává.
Související
-
Digitální sportovci
Kvůli tomu, aby se z nich stali světoví šampioni, nepotřebují nic krom počítače s dostatečným výkonem a stovek hodin času strávených před monitorem. Co je fenomén e-sportu?
-
Nejlepší vzdělávací hra Československo 38–89: Atentát, na...
Výuková simulace, kterou vyvinuli odborníci z Filozofické a Matematicko-fyzikální fakulty Univerzity Karlovy v Praze ve spolupráci s Ústavem pro soudobé dějiny Akad...
-
Videohry mohou pomoci při terapii u dětí s ADHD. V Americe budou „na předpis“
Úřad pro kontrolu potravin a léčiv schválil videohru jako součást terapie pro děti s poruchou pozornosti. Bostonští vývojáři ji testovali posledních sedm let.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Hurvínek? A od Nepila? Teda taťuldo, to zírám...
Jan Kovařík, moderátor Českého rozhlasu Dvojka
3 x Hurvínkovy příhody
„Raději malé uměníčko dobře, nežli velké špatně.“ Josef Skupa, zakladatel Divadla Spejbla a Hurvínka