Zima je pro motoristy nejnáročnějším obdobím. Aby vás nic nepřekvapilo, je třeba komplexní péče

Podcasty, rozhovory, příběhy Další podcasty, rozhovory a příběhy Kalamita, auta v zimě

Přezout na zimní pneumatiky, nalít nemrznoucí kapalinu do ostřikovačů nebo změnit styl řízení. Zimní období není pro řidiče jednoduché. Péče o vozidlo před nejnáročnějším obdobím roku by měla být komplexní.

U staršího dieselového automobilu může nastat problém při vstřikování i žhavení. „Většinou se to pozná při teplotě okolo pěti stupňů, kdy se starty zhoršují. Žhavicí svíčka nefunguje, vstřikovaná směs se neohřeje na potřebnou teplotu a motor prostě nechytne,“ popisuje provozovatel autoservisu Jiří Kolíček.

Majitelům aut doporučuje před zimou zkontrolovat žhavení, palivový filtr a nezapomenout ani na provozní kapaliny. „Z ostřikovačů je třeba odstranit letní směs, a když nalijete novou zimní, použijte i zadní stěrač, aby se směs dostala do všech trubiček,“ připomíná.

Pozornost by řidiči měli věnovat i stavu autobaterie. „Dneska jsou baterie bezúdržbové, nedají se dolévat a ta kvalita je čím dál tím horší. Určitě doporučuji navštívit jakýkoli servis, kde ji zkontrolují. Doporučuji zkontrolovat i dobíjení, protože v zimě se víc svítí, používá se ventilátor, vyhřívání skla, mlhovky, elektrická část je víc namáhaná,“ říká Jiří Kolíček.

Úplně nejdůležitější jsou podle něj ale zimní pneumatiky. „Jsou to čtyři dlaně, které nás drží na silnici, takže určitě kvalitní guma, vzorek minimálně 4 mm a samozřejmě nahuštěné na tlak, který doporučuje výrobce,“ zdůrazňuje.

Zapomenout by řidiči neměli ani na zimní výbavu, například sněhové řetězy, lopatku na sníh nebo škrabku na led.

Spustit audio
autor: Jan Kopřiva

Odebírat podcast

Související