Zapečený lilek se zeleninou a žampiony

Lilek je zdravá zelenina, která se hodí do mnoha jídel. Jednou z nejjednodušších úprav je zapékání s další zeleninou. Recept na chutný bezmasý pokrm nabízí výživová poradkyně Štěpánka Kutišová.

Ingredience
  • 1 lilek
  • 2 mrkve
  • 1 větší zelená paprika
  • 3 - 4 svěží cibulky s natí
  • 3 - 4 větší žampiony
  • sůl
  • olivový olej
  • kari koření

Lilek nakrájíme na centimetrové plátky, osolíme z obou stran, po půl hodině osušíme ubrousky. Mrkve pokrájíme na kratší proužky. Papriku pokrájíme na drobné kousky, žampiony na větší kousky.

Pekáček vymažeme olejem a začneme do něj klást zeleninu. Nejprve pokrájenou bílou cibuli, na ni v jedné vrstvě lilek, který posypeme kari kořením, zasypeme mrkví, paprikou a poté žampiony. Nakonec celou směs posypeme zelenou cibulí. Trochu podlijeme vodou a posolíme.

Pekáček přikryjeme a dáme do trouby, kde lilek pečeme 20 až 30 minut. Ověříme si jeho měkkost. Necháme v troubě ještě chvíli dojít, aby se vypekla přebytečná voda.

Související

  • Zapečené cukety na tři způsoby, placky, smažená cuketa

    Gratinované, česky řečeno zapékané, cukety můžete připravit na mnoho způsobů. Pokrm může mít konzistenci sekané fáše ztužené vejci nebo můžete zvolit vrstvení surovin.

  • Pravá rajčatová omáčka

    Rajčata jsou bohatým zdrojem vitaminu C, draslíku a dalších zdraví prospěšných látek. Jedním z klasických pokrmů, které z nich můžete připravit, je rajčatová omáčka.

  • Kořeněná květáková polévka

    Květák je bohatým zdrojem antioxidačních a protinádorových látek. Mezi zdravá jídla, která z něj lze připravit, patří polévka. O svůj recept se podělila Štěpánka Kutišová.