Vodoměr je třeba chránit před zamrznutím, náprava může stát tisíce korun

31. leden 2009

Zimní období se silnými mrazy přináší vodárenským společnostem vyšší počet poruch na vodovodní síti. Téměř polovina poruch ale souvisí s nedostatečně ochráněnými vodoměry.

Podle Renáty Kollarczykové z oddělení marketingu společnosti VAK Jižní Čechy je v tomto ohledu leden 2009 oproti loňsku výrazně problematičtější: "Musíme konstatovat, že se objevuje dvakrát více poruch v souvislosti se zamrzlými vodoměry. Bohužel dochází i k poruchám na vodovodních přípojkách a i k úniku vody. V mnoha případech odběratelé ani nezjistili, že došlo k poruše a voda unikala několik dnů. Může se jednat až o objem 150 krychlových metrů vody a lidé pak musí provozovateli doplácet i 15 až 20 tisíc korun."

A právě v době, kdy po mírném otelení mají do Česka přijít silnější mrazy, Renáta Kollarczyková vybízí ke kontrole vodoměru: "Apelujeme na všechny odběratele, aby si zkontrolovali stav vodoměru, zda nemají ve sklepních prostorech otevřené okénko a zda je vodoměr dostatečně chráněn před mrazem. Určitě by měl být obalen nějakým izolačním materiálem, alespoň textilií, dekou, či polystyrenem."

Jen v době od 14. do 28. ledna zaznamenal dispečink VAK Jižní Čechy celkem 38 poruch v souvislosti se zmrzlými vodoměry. Většinou ze dvou důvodů, přípojka byla umístěna v malé hloubce nebo na kompletní zasypání byl použit nevhodný materiál s velkou zrnitostí, například štěrk nebo písek.

Spustit audio