Vietnamští obchodníci z Milevska dostali cenu. Nevěřili tomu, a tak si pro ni ani nepřišli

24. únor 2016

Cenu Spokojený zákazník za loňský rok získali v Jihočeském kraji vietnamští obchodníci z Milevska. Soutěž vyhlašuje už patnáct let Sdružení českých spotřebitelů. Podruhé v historii cenu udělili právě vietnamským podnikatelům.

Sami majitelé nákupního centra v Milevsku tomu nevěřili, a tak nakonec ani nedorazili na slavnostní předávání. Obsluhovali totiž v obchodním domě, kam lidé chodí nakupovat skoro všechno.

„Máme tu široký sortiment, domácí potřeby, drogerii, textil. Pro nás je nejdůležitější zákazník, snažíme se ve všem vyhovět a hlavně chceme mít ochotné prodavačky,“ říká Vu-Van Xyuen, který v Čechách žije 31 let a je jedním ze spolumajitelů oceněného obchodu.

Diplom už nyní visí v obchodě a zákazníci si myslí, že je ocenění zasloužené. „Jsou výborní, ochotní, s tím se také nesetkáte pokaždé. Oni se opravdu snaží a i ceny mají přijatelné. Fandím jim,“ komentuje zákazník František.

Na cenu Spokojený zákazník roku 2015 Jihočeského kraje nominoval vietnamské obchodníky živnostenský úřad v Milevsku. „Nehledíme na to, jestli jsou to Vietnamci nebo Češi, vycházíme z vlastních poznatků nebo i reakcí od spotřebitelů,“ říká Milan Weber.

Vietnamští podnikatelé porazili téměř šedesát dalších nominovaných. V komisi, která o ocenění rozhodovala, byli například zástupci České obchodní inspekce, živnostenských úřadů nebo Jihočeské hospodářské komory.

autor: Romana Lehmannová
Spustit audio