Už se staví dálnice D3 v úseku Hodějovice – Třebonín, jde o další část obchvatu Budějovic
Úlevu od tranzitu a také pohodlnější cestu k rakouským hranicím má přinést další část dálničního obchvatu Českých Budějovic. Ředitelství silnic a dálnic ho začalo stavět mezi Hodějovicemi a Třebonínem.
Úsek dálnice D3 dlouhý přes dvanáct a půl kilometru má být hotový do tří let. Stát za něj zaplatí sedm miliard korun.
Ministr dopravy Dan Ťok si na vlastní kůži vyzkoušel složitou dopravní situaci v Českých Budějovicích, když na slavnostní zahájení stavby úseku Hodějovice – Třebonín dorazil pozdě.
Už zhruba za dva týdny podle něj začne také stavba další části obchvatu krajského města z Úsilného do Hodějovic. „Mám informace od Ředitelství silnic a dálnic, že podepsali smlouvu. Vím, že zhotovitel je připraven stavět,“ potvrdil.
Situace na středočeské části dálnice D3 už tak příznivá není. Ředitelství silnic a dálnic připravuje územní rozhodnutí pro celkem pět úseků, ale u jednoho z nich se bude muset znovu posoudit vliv na životní prostředí.
„Je to trošku paradoxní, protože tam se dělaly změny právě proto, aby se zlepšila ochrana životního prostředí, a protože těch změn je tolik, tak se bude muset zopakovat EIA. Zdá se mi to jako protimluv, ale bohužel tak asi funguje zákon o EIA v dnešní době,“ dodal Dan Ťok.
Nebezpečnou E55 mezi Budějovicemi a státní hranicí má nahradit dálnice už v roce 2023

Ten název nahání husí kůži dodnes. Nažidla. Na jaře roku 2003 havaroval u této osady na Českokrumlovsku autobus s padesáti lidmi. Nehoda si vyžádala dvacet obětí a je jednou z nejtragičtějších v novodobých českých dějinách.
Stavba dálnice D3 začala už v roce 1988. Podle jihočeské hejtmanky Ivany Stráské je tento zdlouhavý proces důkazem toho, jak je tuzemská státní správa přebyrokratizovaná. „Ten příběh je pro mě strašlivě kostrbatá státní správa a to, že stavební povolení je prostě napadeno kvůli čemukoli a ty úřady nemají odvahu, aby dokázaly svůj názor prosadit, takže to radši alibisticky ruší,“ komentovala.
Dodržování termínů a prací bude na stavbě úseku Hodějovice – Třebonín hlídat speciální dron. „My si tyhle záznamy děláme, protože pokud se dostaneme do nějakých soudních sporů, tak vlastně ukazujeme, jestli ta firma v dané chvíli mohla stavět a stavěla, nebo nestavěla,“ vysvětlil ředitel Ředitelství silnic a dálnic Jan Kroupa.
Další tři úseky dálnice D3 z Třebonína směrem k Rakousku mají být hotové v roce 2025.
Související
-
Jeden směr dálnice D3 mezi Ševětínem a Borkem bude od prosince průjezdný
Ředitelství silnic a dálnic zprovozní 1. prosince levý pruh dálnice D3 mezi Ševětínem a Borkem na Českobudějovicku. Úsek je dlouhý téměř osm kilometrů.
-
V místě, kde se bude stavět dálnice, žili lidé už před 11 tisíci lety
Nálezy z doby kamenné, bronzové, ale i pozůstatky keltského osídlení. To vše ukrývalo okolí mohyl nedaleko Plavu u Českých Budějovic, které znovu zkoumají archeologové.
-
Obchvat Srubce na Českobudějovicku povede tunelem
Tunelem dlouhým 300 metrů povede obchvat Srubce na Českobudějovicku. Stavba by měla začít co nejdříve, aby navázala na další práce na dálnici D3.
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Místo Putina by nejspíš vládl jiný autoritář. Náš zájem je, aby v Rusku nebyl útočný režim, míní politolog
-
Rázná odpověď na rakouskou blamáž. Češi po drtivém úvodu přehráli Lotyše 5:1, hned se trefil Pastrňák
-
Válka skončí, až osvobodíme celou Ukrajinu, říká poradce ukrajinského prezidenta
-
Sněmovna odsouhlasila prodloužení nouzového stavu do konce června. Rozhodnout musí ještě vláda