Už se staví dálnice D3 v úseku Hodějovice – Třebonín, jde o další část obchvatu Budějovic
Úlevu od tranzitu a také pohodlnější cestu k rakouským hranicím má přinést další část dálničního obchvatu Českých Budějovic. Ředitelství silnic a dálnic ho začalo stavět mezi Hodějovicemi a Třebonínem.
Úsek dálnice D3 dlouhý přes dvanáct a půl kilometru má být hotový do tří let. Stát za něj zaplatí sedm miliard korun.
Ministr dopravy Dan Ťok si na vlastní kůži vyzkoušel složitou dopravní situaci v Českých Budějovicích, když na slavnostní zahájení stavby úseku Hodějovice – Třebonín dorazil pozdě.
Už zhruba za dva týdny podle něj začne také stavba další části obchvatu krajského města z Úsilného do Hodějovic. „Mám informace od Ředitelství silnic a dálnic, že podepsali smlouvu. Vím, že zhotovitel je připraven stavět,“ potvrdil.
Situace na středočeské části dálnice D3 už tak příznivá není. Ředitelství silnic a dálnic připravuje územní rozhodnutí pro celkem pět úseků, ale u jednoho z nich se bude muset znovu posoudit vliv na životní prostředí.
„Je to trošku paradoxní, protože tam se dělaly změny právě proto, aby se zlepšila ochrana životního prostředí, a protože těch změn je tolik, tak se bude muset zopakovat EIA. Zdá se mi to jako protimluv, ale bohužel tak asi funguje zákon o EIA v dnešní době,“ dodal Dan Ťok.
Nebezpečnou E55 mezi Budějovicemi a státní hranicí má nahradit dálnice už v roce 2023

Ten název nahání husí kůži dodnes. Nažidla. Na jaře roku 2003 havaroval u této osady na Českokrumlovsku autobus s padesáti lidmi. Nehoda si vyžádala dvacet obětí a je jednou z nejtragičtějších v novodobých českých dějinách.
Stavba dálnice D3 začala už v roce 1988. Podle jihočeské hejtmanky Ivany Stráské je tento zdlouhavý proces důkazem toho, jak je tuzemská státní správa přebyrokratizovaná. „Ten příběh je pro mě strašlivě kostrbatá státní správa a to, že stavební povolení je prostě napadeno kvůli čemukoli a ty úřady nemají odvahu, aby dokázaly svůj názor prosadit, takže to radši alibisticky ruší,“ komentovala.
Dodržování termínů a prací bude na stavbě úseku Hodějovice – Třebonín hlídat speciální dron. „My si tyhle záznamy děláme, protože pokud se dostaneme do nějakých soudních sporů, tak vlastně ukazujeme, jestli ta firma v dané chvíli mohla stavět a stavěla, nebo nestavěla,“ vysvětlil ředitel Ředitelství silnic a dálnic Jan Kroupa.
Další tři úseky dálnice D3 z Třebonína směrem k Rakousku mají být hotové v roce 2025.
Související
-
Jeden směr dálnice D3 mezi Ševětínem a Borkem bude od prosince průjezdný
Ředitelství silnic a dálnic zprovozní 1. prosince levý pruh dálnice D3 mezi Ševětínem a Borkem na Českobudějovicku. Úsek je dlouhý téměř osm kilometrů.
-
V místě, kde se bude stavět dálnice, žili lidé už před 11 tisíci lety
Nálezy z doby kamenné, bronzové, ale i pozůstatky keltského osídlení. To vše ukrývalo okolí mohyl nedaleko Plavu u Českých Budějovic, které znovu zkoumají archeologové.
-
Obchvat Srubce na Českobudějovicku povede tunelem
Tunelem dlouhým 300 metrů povede obchvat Srubce na Českobudějovicku. Stavba by měla začít co nejdříve, aby navázala na další práce na dálnici D3.
Nejnovější zprávy
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Ukrajinci se nebojí, že by válku sami nevydrželi, ale že pomoc ze Západu zeslábne, říká zpravodaj Dorazín
-
ČEPS koupil společnost NET4GAS, provozovatele přepravní soustavy pro zemní plyn v Česku
-
Orbán k rozšíření EU o Ukrajinu: Nevíme, jak velké je území této země. Je to těžká otázka
-
Ironman na Lanzarote všechno odstartoval. Vasův běh byla velká jízda, říká parasportovec Tománek