Trasa koridoru předmětem sporu

9. duben 2002

Jablky sváru budoucího IV. železničního koridoru z Prahy na jih Čech jsou úseky kolem Soběslavi na Táborsku a Hrdějovic na Českobudějovicku. Zde totiž panuje silný odpor proti návrhu vedení trasy. Jak Soběslavští, tak Hrdějovičtí požadují, aby se nová dvoukolejná trať jejich obcím vyhnula.

Podle generálního ředitele Českých drah Dalibora Zeleného ale tento odpor stavbu koridoru, která ma začít už příští rok, nezbrzdí. Výstavba je koncipována tak, aby případné problémy na některých úsecích nezbrzdily stavbu na ostatních úsecích.

Jak říká Ivan Študlar, pověřenec Českých drah pro Jihočeský kraj, pro vedení trasy u Hrdějovic existuje několik variant, ale žádná není ideální. Nyní probíhá posuzování vlivu stavby na životní prostředí, které by mělo skončit v létě. Podle toho, jak dopadne, se pak České dráhy zařídí.

Dráhy se budou i nadále snažit s dotčenými obcemi jednat a ukázat jim, jak soužití lidí a železničního koridoru funguje v praxi. Chtějí proto zájemce pozvat na exkurzi na už dokončené části 1. železničního koridoru. Ivan Študlar vysvětluje: "Rádi bychom tam viděli pány starosty, abychom jim ukázali, jak v praxi fungují dokončené stavby a jak je zajištěna ochrana životního prostředí."

0:00
/
0:00

Podle šéfa drah Dalibora Zeleného budou dráhy hledat shodu s dotčenými obcemi, protože zájmem Českých drah je samozřejmě to, aby zainteresované obce, jejich představitelé a občané byli spokojeni.

0:00
/
0:00
autor: Ivan Mls
Spustit audio