Tísňová linka 112 je ideální pro cizince i při hromadné nehodě

Operační a informační středisko Hasičského záchranného sboru Jihočeského kraje, kde operátoři přijímají telefonáty nejen na tísňovou linku 112, ale i na známou linku 150
Operační a informační středisko Hasičského záchranného sboru Jihočeského kraje, kde operátoři přijímají telefonáty nejen na tísňovou linku 112, ale i na známou linku 150

Při dopravní nehodě, kde je potřeba jak zdravotníky, tak i policisty a hasiče je ideální volat tísňovou linku 112. Využívat jí můžou i cizinci, protože všichni operátoři mluví některým ze světových jazyků.

Jihočeští operátoři linky mají zázemí v budově Hasičského záchranného sboru v Českých Budějovicích. Před třemi monitory tu sedí a přijímá hovory například Kryštof Kudláček.

„Už když s volajícím mluvím, posílám rovnou požadavek operačním důstojníkům, kteří vyřeší výjezd. Zatímco já se ještě bavím s paní, tak hasiči už vyjíždí,“ popisuje.

Nejdůležitější je podle něj zjistit místo události. „I když přesně nevíme, co se děje, je třeba vědět, kde se to děje, abychom tam mohli dojet a vyřešit problém rovnou na místě,“ říká.

Během jediné služby odbaví operátoři tísňové linky stovky hovorů

Operační a informační středisko Hasičského záchranného sboru Jihočeského kraje, kde operátoři přijímají telefonáty nejen na tísňovou linku 112, ale i na známou linku 150

Byli jste někdy nuceni použít tísňovou linku 112, protože jste potřebovali pomoc hasičů, policie nebo zdravotnické záchranné služby? Napadlo vás, kdo zvedá tyhle telefonáty i ty na lince 150? V dalším díle nového seriálu Co dělají vám to prozradí redaktorka Martina Toušková.

Některé telefonáty se mu zaryly hluboko pod kůži. „Volala paní z požáru stodoly, kde měli zavřený pár koní. Snažili se je vypustit, do stodoly vběhla celá rodina a paní volala, že se nemůžou dostat ven, protože kolem dokola jsou jenom plameny. Najednou upustila telefon a já už jsem slyšel jenom plameny a skřípání dřeva. To mě docela dostalo. Naštěstí zavolala po pár minutách zpátky, že jsou venku. To byl takový zázrak,“ vzpomíná.

Kryštof Kudláček a další operátoři tísňové linky 112 přijali v roce 2018 necelých 150 tisíc hovorů.

Spustit audio

Související