Student budějovického gymnázia je nejlepší v angličtině, porazil žáky z 28 zemí

31. leden 2017

Milan Flachs převzal cenu pro nejlepšího angličtináře v mezinárodní soutěži Best in English. Student českobudějovického gymnázia Jírovcova porazil v internetovém testu středoškoláky z České republiky i ze zahraničí.

Angličtinu se učí už řadu let. „Asi za všechny ty roky, co jsem na škole, jsem si ji vybral jako zájmový předmět, který mě bavil a který mi šel. Vlastně mi vyplňuje i volný čas doma při brouzdání na internetu, koukání na seriály,“ říká.

Gramatiku a poslech, které jsou součástí soutěže, Milan Flachs hravě zvládl. Větší problém by podle svých slov měl se psaním eseje.

I když v mezinárodní konkurenci patnácti tisíc školáků z 28 zemí světa jednoznačně na čas i body obstál, angličtině se profesně v budoucnu věnovat nechce. „Chtěl bych na práva a pak uvidím. Angličtina asi zůstane koníčkem, kterému se určitě budu věnovat denně, ale ne jako zaměstnání, možná brigádně jako tlumočník nebo překladatel nějakých textů na zakázku,“ dodává.

Do soutěže Best in English se přihlásily školy z Mexika, Kypru, Španělska, ale i Norska nebo Bosny a Hercegoviny. Projektový manažer Jindřich Josífek slavnostním předáním certifikátu završil šestý ročník. „Ten první krok musí udělat učitelé a velmi se daří počty účastníků navyšovat. Letos jsme měli zase o čtyřicet procent soutěžících více, navíc teď už nás zaregistrovalo i ministerstvo školství,“ komentuje.

Zajímavé podle něj je, že úplně nejlepším studentem byl Čech a celkově jsou statistiky pro české školy poměrně příznivé. „Nicméně pokud bychom to srovnávali třeba se Švédskem nebo Dánskem, tak bychom na tom byli s úrovní angličtiny asi trochu hůře,“ doplňuje.

Slavnostního ocenění se účastnila i Kateřina Müllerová, učitelka na gymnáziu Jírovcova, která studenty na soutěž připravila. „Myslím si, že z hlediska angličtiny máme asi nejmotivovanější studenty, protože angličtinu mají všude kolem sebe a chtějí se ji učit všichni,“ říká. Soutěž Best in English může podle ní žákům hodně dát právě tím, že je mezinárodní, a pomůže jim zvýšit sebevědomí.

Například studentka Sabina o svých jazykových schopnostech pochybuje. Přihlášku do příštího ročníku soutěže, který se otevře letos na podzim, zatím nezvažuje. „Angličtina mě baví, ale mám trochu problém, že v ní nejsem dobrá, jak bych chtěla. Je rozhodně na čem pracovat a doufám, že to jednou bude lepší,“ říká.

Nejlepší angličtináři z České republiky a zahraničí získávají za odměnu čtrnáctidenní jazykový kurz v Kanadě. Organizátoři soutěže se tak snaží studenty motivovat, aby se cizí řeči učili nejen doma, ale i v zahraničí.

autor: Lenka Nechvátalová
Spustit audio