Silničáři se připravují na zimu. Rizikový je ale už také podzim

26. září 2017

Kontrola techniky, doplňování materiálových zásob nebo školení operačních štábů. Tak vypadá aktuální příprava jihočeských silničářů na nadcházející zimu.

I přes nezvykle brzký začátek letošní topné sezóny zatím nemuseli řešit výraznější komplikace. Podle dopravních expertů by ale řidiči měli být na silnicích na podzim opatrnější, i když ještě nemrzne.

„V současné době je zde uloženo čtyři tisíce tun soli s tím, že probíhá navážení. Tady je vidět, že dneska přivezli jeden návěs, což je asi 25 tun,“ ukazuje zásoby ve skladu v Nemanicích ředitel českobudějovického závodu Správy a údržby silnic Jihočeského kraje Petr Brom.

„Tradičně sypeme kolem tří a půl tisíce tun v rámci okresu za sezónu. Tato hala je kapacitně postavena na více než sedm tisíc tun, to znamená, že když bude mírná zima jako v poslední době, tak nám to vystačí i na dvě sezóny,“ dodává.

Jihočeským silničářům zanedlouho přibude starost o nový úsek dálnice D3 z Borku do Úsilného. Podle ředitele Správy a údržby silnic Jihočeského kraje Jana Štíchy jsou na vše připraveni. „Měli jsme jej zahrnutý ve smlouvě na údržbu silnic první třídy, takže jsme s tímto úsekem počítali. Samozřejmě dálnice má trochu specifika, jsou tam výrazně kratší zásahové časy, je to náročnější na údržbu a na počet techniky, nicméně s tím si umíme poradit,“ připomíná.

Podzim na silnicích patří mezi rizikové období. Řidiči totiž většinou až do půlky listopadu jezdí na letních pneumatikách. „Tyto pneumatiky při nižších teplotách mohou mít rozdílné vlastnosti, rozdílné chování, a to se projevuje hlavně delší brzdnou dráhou. Chtěl bych apelovat na řidiče, aby s tím počítali, pokud vyjíždí ráno do práce a teploty jsou pod sedmi stupni,“ říká koordináto BESIP pro Jihočeský kraj Václav Kovář.

Komplikace může způsobit i napadané listí. Vzhledem ke kratšímu dennímu svitu by si pak řidiči měli dát pozor hlavně na neoznačené chodce na silnicích.

autor: mvo
Spustit audio