Recepty z Dámské jízdy: Nejúžasnější jogurtové řízky a letní tvarohový dort
Dva putovní recepty se dostaly k autorce pořadu Dámská jízda Mirce Nezvalové. Protože je sama vyzkoušela a byla s výsledkem moc spokojená, doporučuje je i posluchačům. Zkuste řízečky v jogurtové marinádě a tvarohový dort.
Nejúžasnější jogurtové řízky
Suroviny:
8 prsních (nebo stehenních) kuřecích řízků
1 velký hustý bílý jogurt
2 celá vejce
2 lžíce solamylu
4 stroužky česneku
sůl, pepř
další koření dle chuti
Připravíme si marinádu z jogurtu, vajec, solamylu, česneku, soli a pepře, je možné přidat například i pálivé grilovací koření.
Kuřecí řízky naklepeme, osolíme, opepříme a namáčíme do jogurtové marinády. Maso přendáme do uzavíratelné nádoby a uložíme do lednice.
Nejdříve druhý den vyndáváme řízky z marinády. I s marinádou obalujeme ve strouhance a opatrně smažíme.
Řízky jsou hodně křehké a šťavnaté. Můžete takto upravit i vepřovou kýtu, která je poměrně suchá, ale jogurtová marináda jí dodá šťavnatost a výbornou chuť.
Letní tvarohový dort
Suroviny:
2 vaničky tvarohu
250 gramů másla
1 hrnek mléka
1 hrnek moučkového cukru
1 vanilkový cukr
piškoty
ovoce dle chuti, nejlépe kompot z mandarinek
2 lžíce práškové želatiny - namočit do druhého dne do 200 mililitrů vody
Želatinu mixujeme tyčovým mixérem s horkým mlékem a poté přidáváme postupně tvaroh, máslo a cukry.
Vypláchneme dortovou formu studenou vodou, nebo vyložíme potravinovou fólií. Nalijeme polovinu hmoty, přidáme piškoty (můžeme je namočit ve šťávě nebo v ředěném rumu), ovoce a druhou část hmoty.
Necháme chladit do druhého dne. Pak ozdobíme ovocem a zalijeme dortovou želatinou nebo šlehačkou. Na želatinu použijeme šťávu z kompotu a zbytek dolijeme vodou.
Všechny články k pořadu Dámská jízda najdete ZDE.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Kdo jste vy? Klára, nebo učitel?
Tereza Kostková, moderátorka ČRo Dvojka
Jak Klára obrátila všechno vzhůru nohama
Knížka režiséra a herce Jakuba Nvoty v překladu Terezy Kostkové předkládá malým i velkým čtenářům dialogy malé Kláry a učitele o světě, který se dá vnímat docela jinak, než jak se píše v učebnicích.