Projít procesem registrace k očkování kvůli covidu-19 pomůže seniorům na jihu Čech speciální telefonická linka

15. leden 2021 11:00
Podcasty, rozhovory, příběhy Další podcasty, rozhovory a příběhy Senior, telefon

V budově jihočeského Krajského úřadu vznikla speciální call centrum pro seniory kvůli očkování proti covidu-19. Vyškolení pracovníci jim pomůžou s registrací, výběrem vakcinačního centra i s rezervací termínu. Hejtmanství dokončuje přípravy pro vznik tohoto operačního střediska. Telefonní linka by měla na jihu Čech naplno začít fungovat v pátek 15. ledna.

Jihočeský kraj spustil bezplatnou telefonickou linku pro seniory.
Na čísle 800 100 450 získají informace o očkování proti covidu-19.

Hlavním úkolem pracovníků obsluhujících bezplatnou Informační linku Jihočeského kraje je pomoc seniorům s vyplněním registračního formuláře, výběrem očkovacího centra a objednáním termínu na očkování proti covidu-19. 

Zpočátku je jeho provozní doba naplánována od 8 do 16 hodin. Kolik lidí bude v call centru pracovat?

Projděte si vznikající centrum v reportáži Matěje Vodičky:

„V této místnosti bude pět lidí, ale celkově máme kolem třiceti lidí, kteří budou zaškoleni a budou připraveni pomáhat starším lidem se zaregistrovat v centrálním rezervačním systému,“ říká Marta Spálenková, vedoucí oddělení krizového řízení Jihočeského kraje.

Pracovníci call centra jsou zaměstnanci Jihočeského krajského úřadu a část z nich už vypomáhá Krajské hygienické stanici s trasováním, takže mají zkušenosti.

Čtěte také

Bude také záležet na zájmu seniorů, zdali bude postačovat pět pracovníků na telefonu, nebo ne.

„Jsme schopni rozšířit linky až na dvacet operátorů,“ dodává Marta Spálenková.

Vedení kraje upozorňuje, že nová Jihočeská vakcinační linka - jak zní oficiální název, nebude sloužit k všeobecnému informování o očkování. K tomu je určené telefonní číslo 1221. Podle hejtmana Martina Kuby z ODS jsou hlavní cílovou skupinou lidé narození před rokem 1941, kteří doma často nemají internet a nemůžou se tak do registračního systému připojit.

„Samozřejmě naši operátoři je systémem provedou, my si zaevidujeme kontakt ať už na ně, nebo na někoho z jejich rodiny. Myslím, si, že by bylo dobré, kdyby tyto seniory na očkování někdo z rodiny doprovodil. A dáme jim jasnou zprávu o tom, kdy se mají na očkování dostavit a do kterého toho očkovacího centra,“ říká hejtman Martin Kuba.

Souběžně s call centrem běží také přípravy pro vznik prvního vysokokapacitního očkovacího centra na českobudějovickém Výstavišti, které by podle hejtmanství mohlo už příští týden zahájit zkušební provoz.

Čislo je 800 100 450

Podle hejtmana Martina Kuby bude od uvedeného data bude centrální rezervační systém pro očkování v České republice zatím zpřístupněn pouze pro občany věkové kategorie 80+.

Informační linka má seniorům co nejvíce usnadnit přístup k očkování. „Pro úspěšné vyřízení telefonátu – registrace, budou muset operátorovi sdělit své jméno a příjmení, zdravotní pojišťovnu, rodné číslo, bydliště, zdravotní stav a očkovací centrum, kde by chtěli být očkováni. Pokud si dotyčný nebude jistý, zda je pro něj očkování vhodné, měl by to zkonzultovat s praktickým lékařem,“ upřesnil hejtman.

Provoz informační linky může být v případě mimořádného zájmu rozšířen. Pro aktuální informace sledujte webové stránky Jihočeského kraje: www.kraj-jihocesky.cz

Spustit audio