Při nákupu zboží na internetu je stále na místě maximální obezřetnost, upozorňuje expert

17. prosinec 2024

Lidé v Česku utratí za vánoční dárky miliardy korun. Ne vždy ale pozornost obdarovanému přijde vhod, jindy se zase zboží pod stromečkem ukáže jako poškozené. V takových případech přichází na řadu vrácení nebo reklamace. Letité zkušenosti v tomto oboru má ředitel úseku likvidace škod pojišťovny D.A.S. Tomáš Smolík.

Kupující i samotní prodejci jsou podle něj v oblasti vracení a reklamace zboží stále vzdělanější. „Nedávno jsme třeba reklamovali florbalovou hokejku mého syna. Očekával jsem, že nám dají novou, nebo ji opraví. Automaticky nám ale nabídli i možnost odstoupení od smlouvy a vrácení peněz, takže bych řekl, že situace je dnes velmi dobrá,“ konstatuje expert na ochranu práv spotřebitelů.

Fenoménem dnešní doby je nákup zboží na internetu. V tomto případě by lidé měli být neustále maximálně obezřetní. „Noví prodejci pořád vznikají a zanikají, je to takový koloběh. Pokud nemáte jistotu, nikdy neplaťte zboží předem, ale až při jeho převzetí. To je pravidlo, kterým se můžete řídit vždy,“ radí Tomáš Smolík.

Lidé často zapomínají, že mezi reklamací a vrácením zboží je podstatný rozdíl. Ať už zboží vracíme v zákonem stanovené třicetidenní lhůtě, nebo jej reklamujeme kvůli vadě, vždy je dobré mít na paměti několik zásadních pravidel. „Reklamaci je ideální vždy uplatňovat s účtenkou, abyste měli doklad o zakoupení zboží. Dále je dobré trvat na reklamačním protokolu. Jakkoli by to měl být standard, tak často není,“ připomíná expert.

Další důležité rady týkající se vracení a reklamace zboží si poslechněte v rozhovoru s Tomášem Smolíkem, ředitelem úseku likvidace škod pojišťovny D.A.S.

Spustit audio

Mohlo by vás zajímat