Pod budějovickým nádražím má vést tunel. Stavba ale stále nabírá zpoždění
V Českých Budějovicích měl být v letošním roce téměř dokončený tunel pod nádražím. Problémy s majiteli okolních nemovitostí a krach projekční firmy ale přípravy už před pěti lety zastavily. Nový tunel je tak zatím stále v nedohlednu.
Stavět se mělo v místě, kde Mánesova ulice přechází v Nádražní a obloukem se vyhýbá železniční trati, která spojuje Prahu s Lincem. Za koleje a do čtvrti Suché Vrbné se řidiči dostanou až pod viaduktem za necelý kilometr.
Přípravy se zhruba před pěti lety zasekly na výkupu nemovitostí. „Jsou tam budovy ve vlastnictví státu, je tam Policie České republiky, další subjekty nebo tam jsou vlastníky fyzické osoby, které tam ale nežijí,“ vzpomíná tehdejší náměstek primátora Miroslav Joch.
Nová radnice si nechala zpracovat novou variantu. Tunel nepovede rovně, ale do zatáčky a vyústí mimo bytovou zástavbu.
Dalších pět kilometrů. Otevírá se úsek dálnice D3 mezi Veselím a Bošilcem
Dálnice D3 mezi Českými Budějovicemi a Prahou je o dalších pět kilometrů delší. Ředitelství silnic a dálnic otevře řidičům úsek Veselí nad Lužnicí - Bošilec.
Přípravy ale ještě nejsou u konce, radnice teprve nechala zpracovat projekt. „Pak se bude vybírat zhotovitel stavby, mezitím se bude jednat o financování. Je to sice krajská komunikace, ale ani kraj nemá finance, takže je třeba jednání s ministerstvem dopravy, Státním fondem dopravní infrastruktury,“ vysvětluje náměstek primátora František Konečný.
Stavba tunelu za přibližně miliardu korun tak může začít nejdříve za rok. Má sloužit jako přivaděč z dálničního obchvatu, jehož dokončení slibuje ministerstvo dopravy v roce 2022. Bez tunelu ale hrozí krajskému městu vážné dopravní komplikace.
Související
-
Staví se další části železničního koridoru do Prahy. Problém je ale s tunely pod Hosínem
Železniční koridor s rychlostí 160 kilometrů za hodinu má zkrátit cestu vlakem z Českých Budějovic do Prahy na hodinu a půl. Zbývá dohodnout poslední neschválený úsek.
-
Dálnice mezi Táborem a Veselím je v provozu čtyři roky, ale...
V České republice jsou desítky kilometrů dálnic, kterým schází kolaudace. Potřebné razítko nemá ani 25 kilometrů dlouhý úsek D3 mezi Táborem a Veselím nad Lužnicí. ...
-
Obec Neplachov přišla kvůli stavbě dálnice o fotbalové hřiště
Staré fotbalové hřiště v Neplachově na Českobudějovicku mění stavební stroje na dálnici. Stát za něj obci zaplatil pět milionů korun.
Nejnovější zprávy
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Máme potřebu hledat střední cestu a nevyčnívat, ale proč nebýt ambiciózní, říká ekonomka
-
ŽIVĚ: První třetina pátého finále branku nenabídla, Radiožurnál Sport duel vysílá v přímém přenosu
-
Tři roky ‚pokání‘ za mši za Navalného. Pravoslavná církev v Rusku suspendovala kněze, který vedl tryznu
-
Hrad zveřejnil zápis z jednání o důchodech, ANO zvýšení hranice pro odchod do penze nerozporovalo