Pod budějovickým nádražím má vést tunel. Stavba ale stále nabírá zpoždění

26. říjen 2018 14:09

V Českých Budějovicích měl být v letošním roce téměř dokončený tunel pod nádražím. Problémy s majiteli okolních nemovitostí a krach projekční firmy ale přípravy už před pěti lety zastavily. Nový tunel je tak zatím stále v nedohlednu.

Stavět se mělo v místě, kde Mánesova ulice přechází v Nádražní a obloukem se vyhýbá železniční trati, která spojuje Prahu s Lincem. Za koleje a do čtvrti Suché Vrbné se řidiči dostanou až pod viaduktem za necelý kilometr.

Přípravy se zhruba před pěti lety zasekly na výkupu nemovitostí. „Jsou tam budovy ve vlastnictví státu, je tam Policie České republiky, další subjekty nebo tam jsou vlastníky fyzické osoby, které tam ale nežijí,“ vzpomíná tehdejší náměstek primátora Miroslav Joch.

Nová radnice si nechala zpracovat novou variantu. Tunel nepovede rovně, ale do zatáčky a vyústí mimo bytovou zástavbu.

Dalších pět kilometrů. Otevírá se úsek dálnice D3 mezi Veselím a Bošilcem

Dálnice D3

Dálnice D3 mezi Českými Budějovicemi a Prahou je o dalších pět kilometrů delší. Ředitelství silnic a dálnic otevře řidičům úsek Veselí nad Lužnicí - Bošilec.

Přípravy ale ještě nejsou u konce, radnice teprve nechala zpracovat projekt. „Pak se bude vybírat zhotovitel stavby, mezitím se bude jednat o financování. Je to sice krajská komunikace, ale ani kraj nemá finance, takže je třeba jednání s ministerstvem dopravy, Státním fondem dopravní infrastruktury,“ vysvětluje náměstek primátora František Konečný.

Stavba tunelu za přibližně miliardu korun tak může začít nejdříve za rok. Má sloužit jako přivaděč z dálničního obchvatu, jehož dokončení slibuje ministerstvo dopravy v roce 2022. Bez tunelu ale hrozí krajskému městu vážné dopravní komplikace.

autor: Martin Pokorný
Spustit audio

Související